Školstvo u medijima
SINGAPUR VIŠE NE OCJENJUJE DJECU NA TEMELJU ISPITA JER…
„Učenje nije nadmetanje”
objavljeno: 16. kolovoza 2019.

U Oregonu, u SAD-u, učenike se primjerice potiče da uzimaju slobodne dane radi mentalnog zdravlja, dok se u Italiji 18-godišnjacima daje „kulturni bonus” kako bi se potaknulo njihovo zanimanje za umjetnost. A od sljedeće godine učenici u Singapuru više neće biti rangirani na temelju ispita odnosno ocjena.

Već godinama u singapurskim osnovnim i srednjim školama učenike se rangira prema njihovim rezultatima na standardiziranima testovima. Međutim, ova je praksa poticala nezdravo okruženje i kulturu nadmetanja, što ministar obrazovanja Ong Ye Kung smatra svojstvenom prijetnjom za obrazovanje.

„Znam da se prvo ili drugo mjesto u razredu ili na razini škole tradicionalno smatralo priznanjem učenikova postignuća”, rekao je Ye Kung. „Međutim, postoje dobri razlozi za uklanjanje ovih indikatora. Jedan je od njih da bi djeca od rane dobi trebala razumjeti da učenje nije nadmetanje, već samodisciplina koju moraju svladati za cijeli život.”

Stoga, kako će učenici biti ocjenjivani? Za mlađe će učenike učitelji provoditi „kvalitativno opisivanje” kako bi ocijenili domaću zadaću i koliko svako dijete sudjeluje u razrednoj raspravi te druga manje kompetitivna sredstva.

S druge strane, stariji će učenici i dalje dobivati ocjene, ali će biti zaokružene na cijele brojeve.

Naposljetku, s ovim se novim pristupom Ong Ye Kung nada da će učenici i dalje pronalaziti motivaciju davati sve od sebe, ali u sebi samima, a ne u drugima.

„Unatoč tome, ocjene učenika i dalje bi trebale sadržavati neki oblik mjerila i informacije koji bi učenicima omogućio da procijene vlastiti relativni uspjeh te uoče svoje prednosti i slabosti.”

………………….

NAPOMENA:

  • SAD: My Modern met portal je koji dnevno posjećuje oko pet milijuna ljudi, a promiče pozitivnu kulturu i stvaralaštvo.
  • Izvor: mymodernmet.com