TOLIKO SU RAZLIČITI OD MOJE PROŠLE GENERACIJE

Prvi tjedan u drugom razredu

ponedjeljak, 26. kolovoza 2019.

Upoznala sam svoje klince. Sjajni su! Toliko različiti od moje prošle generacije. Već vidim da ćemo se lijepo zabaviti u ovoj školskoj godini. Imam samo jednog učenika čije je ponašanje izazov.

Prvi tjedan u drugom razredu

Imam još jednog učenika koji se teže prilagođava školi, ali i s njim se mogu nositi. Jedan učenik podosta zaostaje akademski, ali radit ćemo i na tome. Svaka je nova godina drukčija, potpuno novo putovanje!

SLAGALICA ZA IZGRADNJU ZAJEDNICE

Prvoga nastavnog dana obično položim na klupe po jedan komad slagalice za svakog učenika. Kad učenici sjednu, napišu svoje ime i oboje svoj komad slagalice.

Kasnije tog dana, zajednički slažemo slagalicu. Svaki je komad označena kao slagalica za dječake ili djevojčice. Na pozadini napišem slovo M za dječake ili Ž za djevojčice. Zatim podijelim učenike u dvije skupine i smjestim ih na dvije strane učionice. Svaka skupina mora spojiti dijelove u jednu slagalicu.

Jedna je skupina jako lijepo surađivala, osim jednog učenika. Bez problema su uspjeli sastaviti slagalicu. Druga skupina nije znala kako početi. Trebala im je pomoć, nisu uspjeli samostalno složiti slagalicu.

POZITIVNA DISCIPLINA

U ovoj ću godini više raditi na pozitivnom ozračju nego na negativnoj posljedici. Odustala sam od crvenih i žutih kartona i tablice ponašanja. Jedan me je učenik upitao: „Zar nemamo tablicu ponašanja?” Ne, odgovorila sam, imamo nešto bolje. Pitao je o čemu je riječ, a ja sam rekla: „Strpi se i vidjet ćeš.”

Pridružite se „Timu za izniman napredak” . Zidni plakati (uz pomoć kojih možete bilježiti napredak učenika) ovdje su besplatni. Dodala sam im i zvijezde koje sam izrezala od papira. Vidjeli su plakate, ali ne i zvjezdice, jer sam ih pripremila u petak poslijepodne, nakon što su otišli kući.

Najveći će izazov ove godine biti praćenje učenika koji nisu ni glasni ni problematični. Odvajam previše vremena na one koji su glasni da katkad zaboravim obratiti pozornost na svoje tihe učenike.

Planiram uspostaviti ciljeve ponašanja koristeći se „Pametnim obrascima ponašanja”. Zadatci koje smo postavili preobrazit će se u zvjezdice na našem plakatu. Bit će to dugotrajan proces.

PAMETNI ZADATCI

Spomenula sam pametne zadatke. Počeli smo s uspostavljanjem posebnih zadataka. Objasnila sam koncept riječi „posebno” i zajedno smo napravili popis primjera i kontraprimjera. Nije ispalo jako lijepo, ali učenici su razumjeli značenje riječi „posebno”.

ODREĐENI ZADATCI

Počeli smo s uspostavljanjem određenih zadataka koji se odnose na ponašanje. Oni su opipljiviji, a i moji se učenici još prilagođavaju radu u učionici, stoga je sad vrijeme za ispravljanje određenih grešaka prije nego što prijeđu u naviku.

  • Drži stopala na podu.
  • Brzo slijedi upute.
  • Brzo pripremi pribor.
  • Brzo sklanjaj pribor.
  • Gledaj učitelja dok govori.
  • Budi tiho dok učitelj govori.
  • Završi rad prije nego što počneš razgovor s kolegom iz klupe.
  • U grupnom radu, gledaj u svog partnera kad mu se obraćaš.
  • Koristi se isključivo ljubaznim riječima.

Dala sam učenicima nekoliko primjera dobrog ponašanje. Navela sam ponašanja koja me iritiraju, ali sam to učinila u pozitivnom tonu. Naglasila sam ono što trebaju činiti, a ne ono što ne smiju.

Dala sam učenicima da u skupinama prouče zadatke. Svaki je učenik odabrao jedan zadatak na kojem će raditi sljedeći tjedan. Sačuvala sam popis budem li morala povesti razgovor u četiri oka s jednim od učenika. U tom ću slučaju moći zaokružiti tri ili četiri točke s popisa uz napomenu: „Vidim da si se stvarno popravio u ovome. Na čemu bi još volio poraditi?” Na taj način mogu ponuditi izbor unutar strukture.

Nakon što su utvrdili na čemu žele raditi, navela sam ih da to i zapišu. Sigurna sam da negdje postoje istraživanja o tome da zapisivanje zadatka znači i veću vjerojatnost njegova ostvarenja. Smislila sam sljedeći obrazac koji mogu zalijepiti na njihovu klupu.

Ovaj obrazac mijenjam dodajući i svrhu učenja te mijenjajući obrazac. Ovdje možete pronaći različite obrasce, primijeniti ih u učionici ili pronaći inspiraciju. 

..................

NAPOMENA

  • SAD: What I have learned (teaching) – blog američke učiteljice Jessice Boschen, u kojem rado dijeli ideje za nastavu.
  • Izvor: whatihavelearnedteaching.com
Vezani članci
Školski portal: „Gremlini idu u školu” naziv je ideje za razgovor o ponašanju u školi

„Gremlini idu u školu” naziv je ideje za razgovor o ponašanju u školi

… početi razgovor o problemima u ponašanju u želji da…

Školski portal: Korak natrag u strukovnom školstvu!?

Korak natrag u strukovnom školstvu!?

… o kojemu već dulje povremeno raspravljaju članovi posebne radne…

Školski portal: Jesu li azijska djeca zaista bolja u matematici?

Jesu li azijska djeca zaista bolja u matematici?

Kad su moja djeca bila mala, moj je sin pohađao…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Rođendani, rođendani….

Rođendani, rođendani….

… od papira s ispisanim datumom…

Školski portal: Teslin dan u Drnju

Teslin dan u Drnju

Jedna je od projektnih aktivnosti SLAM-a…

Školski portal: Izvrsna suradnja rezultirala uspješnim međunarodnim projektom

Izvrsna suradnja rezultirala uspješnim međunarodnim projektom

Projekt je počeo prvim danom jeseni…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…