Školstvo u medijima
SAVRŠENA JE PRAKSA ONA KOJA JE ODRAĐENA TOČNO ONAKO KAKO STE JE POUČAVALI
Trebaju li uobičajene razredne prakse biti savršeno odrađene?
objavljeno: 2. rujna 2019.

To su razlozi zbog kojih bi sve ono što radite nekoliko puta dnevno na razini cijelog razreda trebalo biti pretvoreno u uobičajenu praksu.

To, naravno, naglašava važnost njihova utemeljenja tijekom prvoga nastavnog tjedna. 

Međutim, nameće se još jedno pitanje: moraju li razredne uobičajene prakse biti odrađene savršeno?

ODGOVOR: I DA I NE.

Dopustite da objasnim.

S jedne strane, bez obzira na koji način poučavali i oblikovali neku praksu, to je način na koji bi ona uvijek trebala biti odrađena. Drugim riječima, ona mora biti savršena pod određenim parametrima. No nećete znati jesu li vaša očekivanja ispunjena. Štoviše, takva će praksa s vremenom biti sve lošije odrađena, a vaši će se učenici pitati je li ono što kažete zaista ono što mislite.

S druge strane, vaše razredne prakse mogu biti odrađene na bilo koji način koji vi smatrate najboljim za učenje. To je možda upravo ono što je potrebno za kulturu koju želite stvoriti u svojoj učionici.

Ako nema prekida i ometanja učenja, u svojoj uobičajenoj praksi možete dopustiti stupanj slobode. Na taj način podržavate, čak i pojačavate užitak bivanja u vašoj učionici. Stoga, ako primjerice želite da vaši učenici pristojno pričaju dok vi ulazite u učionicu tad biste to trebali dopustiti. Savršena praksa nije ona koja odgovara preciznosti limenog orkestra već ona koja je odrađena točno onako kako ste je poučavali.

Ono što je ključno da biste pretvorili svoju viziju o razrednim praksama u stvarnost jest da za svoje učenike definirate što točno jest, a što nije u redu za svaku vrstu aktivnosti ili lekcije.

Za učitelje u osnovnim školama to podrazumijeva opširan detaljan prikaz i vježbanje da biste dokazali svojim učenicima da znate kako izgleda vaša savršena uobičajena razredna praksa. Za učitelje u srednjim školama stavite veći naglasak na davanje jasnih uputa.

U svakom slučaju, jednom kad vaši učenici pokažu da razumiju što od njih očekujte – koliko god slobode to omogućavalo – te kad budu sposobni savršeno odraditi te rutine, vaš je posao da promatrate i potvrdite da ih odrađuju točno onako kako ste ih naučili.

A AKO TO NE RADE? 

Što ako jednog jutra primijetite da vaši učenici ulaze u učionicu kao da ulaze u neki zabavni park?

Tad ponovite svoju praksu. Ponovno je poučavajte s još više detalja. Pretpostavljajte i uklonite bilo kakva opravdanja i pogrešno razumijevanje. Podignite standarde, razjasnite definicije i zatražite još više od svojih učenika.

Naposljetku, savršenstvo, iako je jedinstveno vama i vašoj učionici, podrazumijeva da prihvaćate samo ono za što znate da je najbolje za vaš razred.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja razredom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com