ZNANSTVENICI OTKRILI…

Čitanje i slušanje aktivira iste dijelove mozga

srijeda, 28. kolovoza 2019.

Najnovije istraživanje pokazalo je da su stimulirani isti kognitivni i emocionalni dijelovi mozga bez obzira na to sluša li osoba riječi ili ih čita.

Čitanje i slušanje aktivira iste dijelove mozga

Studija objavljena još 2016. otkrila je da samo deset posto Britanaca vjeruje da je slušanje audioverzije knjige istovjetno samostalnom čitanju, dok većina smatra da je to manje vrijedan oblik čitanja.

Međutim, stručnjaci na Sveučilištu California, Berkeley ne slažu se s time.

Vodeća autorica studije dr. Fatma DENIZ kaže:

„U vrijeme kad sve više ljudi upija informacije putem audioknjiga, podcastova pa čak i audiotekstova, naša studija pokazuje da, bez obzira na to slušaju li ili čitaju iste materijale, ljudi procesuiraju semantičke informacije na sličan način.

Otprije smo znali da je nekoliko moždanih područja aktivirano na sličan način kad čujemo neku riječ i kad istu čitamo, ali nismo očekivali tako velike sličnosti u moždanim regijama.”

Jezik je složen proces koji uključuje mnoga moždana područja, a prethodno se mislilo da mozak obrađuje izgovorene i pisane informacije na drukčiji način.

U sklopu studije devetero sudionika slušalo je priče s popularnoga BBC-jeva radijskog programa 'The Moth Radio Hour'.

Od njih se zatim tražilo da pročitaju iste priče.

Istraživači su skenirali mozgove sudionika prilikom slušanja i čitanja kako bi usporedili moždanu aktivnost i otkrili da je ona gotovo ista. Također su otkrili da riječi aktiviraju posebne dijelove mozga ovisno o tome jesu li vizualne, taktilne, brojčane, lokacijske, nasilne, mentalne, emocionalne ili društvene.

Znanstvenici vjeruju da bi ovakvo mentalno mapiranje riječi moglo imate kliničke aplikacije, poput uspoređivanja procesuiranja jezika kod ljudi koji su pretrpjeli moždani udar, epilepsiju, poteškoće u govoru, oštećenja mozga ili disleksiju.

„Ako u budućnosti otkrijemo da disleksični mozak ima bogatu reprezentaciju semantičkog jezika pri slušanju audioknjige ili neke druge snimke, to bi moglo uvesti više audiomaterijala u učionicu” – rekla je dr. Deniz. „Uvelike bi pomoglo kad bismo mogli usporediti semantičke neuralne mape prilikom slušanja i čitanja kod ljudi s poremećajem zvučnog procesuiranja.”

……………..

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: Telegraph je višemedijski portal za vijesti, posvećen analizi, mišljenjima i uvidima koje njegovi novinari nude svojoj raznolikoj i širokoj publici.
  • Izvor: telegraph.co.uk
Vezani članci
Školski portal: Naučite djecu kako mogu poput Ozonka i Ozončice spasiti Zemlju

Naučite djecu kako mogu poput Ozonka i Ozončice spasiti Zemlju

Upravo je zato izuzetno važno teme iz područja zaštite okoliša…

Školski portal: Sudjelujte u projektu „LORA – laboratorij održivog razvoja”

Sudjelujte u projektu „LORA – laboratorij održivog razvoja”

… da produžimo rok za prijave škola za sudjelovanje u…

Školski portal: Deep Dive MOOC, započinje 16. rujna 2019.

Deep Dive MOOC, započinje 16. rujna 2019.

… i upoznati načine na koje mogu sudjelovati u inicijativi…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…