Savjeti stručnjaka
ŠTO UČITELJI MOGU NAUČITI OD SJAJNIH IZLAGAČA
Pravila dobrih izlaganja koja učiteljima mogu dobro doći na nastavi
objavljeno: 19. rujna 2019.

Sljedeći popis sadrži nekoliko vrlo praktičnih savjeta za izlaganje i strategije za isporuku prezentacija u PowerPoint. Učitelji će otkriti da se većina ovih savjeta može primijeniti i na nastavu.

  • Poručite svom slušatelju vrlo jasno: „Da, ova je poruka upućena upravo tebi!” S vremena na vrijeme istaknite na koji je način sadržaj koji izlažete važan za vašeg slušatelja. Povezanost sadržaja sa slušateljem trebala bi biti snažno naglašena na početku predavanja kad izlažete najvažnije točke ili kad se nađete u opasnosti da izgubite pažnju svoje publike.
  • Prije nego što pokušate napraviti utjecaj na svoju publiku, zadobijte njihovo povjerenje. Dajte im dio informacije koju već znaju, predložite mišljenje koje već imaju, izrazite emociju koju već osjećaju.
  • Ne stvarajte barijere koristeći se otmjenim riječima i složenom logikom. Većina je publike odmah sumnjičava prema uglađenim govornicima s bogatim rječnikom.
  • Uspostavite snažan kontakt očima na samom početku. Ne obraćajte se publici kao cjelini. Svaku rečenicu uputite određenom dijelu publike.
  • Koristite se projektorom kako biste slikama stimulirali desnu stranu mozga. Tekst svedite na minimum, što manje to bolje. To nas dovodi do sljedeće točke.
  • Ne čitajte s ekrana. Vaša publika ima oči i zna čitati. Morate li imati tekst na ekranu, neka to bude vrlo kratko, u obliku natuknice.
  • Kad se koristite bilo kojim programom za prezentaciju, upotrijebite samo dvije vrste slova u dvije veličine: 36 za naslove, a 28 za ostali tekst. Nemojte pretjerati s kurzivom, velikim slovima ili podebljanim slovima. Ne koristite okvire koji su zanimljiviji od sadržaja u njima. Što se tiče boja, najbolji je kontrast, crna ili tamnoplava s bijelom ili žutom. Crvena je previše dramatična iz blizine, s iz daljine manje upadljiva. Narančasta i zelena su neodređene i teško ih je čitati izdaleka.
  • Kad ste isporučili svoju ključnu poruku u nekoliko pažljivo odabranih riječi, počistite podij na nekoliko minuta. Isključite projektor i očistite bijelu ploču. Neka se osoba usredotoči na vas osobno.
  • Ispričajte priču. Priče su zadivljujuće, zabavne i nezaboravne.
  • Kad slušamo priču, vizualiziramo prizore u našem umu. To se zove „kazalište uma“. Vizualizacija je također zabavna.
  • Dodijelite imena likovima iz svoje priče kako biste pomogli publici vizualizirati i povezati se s njima.
  • Uvijek se zapitajte: „Zašto ovo radim umjesto da napišem pismo ili pošaljem e-mail?” Odgovor je – ljudski kontakt. Zato izlaganje učinite humanim. Pokažite emocije. Govorite iz srca i srcu.
  • Nemojte samo prosuti svoje zamisli pred publiku, postavite im zagonetku, navedite ih da rade, natuknite im da imate odgovor, potaknite ih da ga zatraže. Iskopajte jamu, gurnite ih u nju i ponudite im pomoć pri izvlačenju iz nje.
  • Postavite strogu strukturu svojih argumenata: trenutačna pozicija, problem, mogućnosti, prijedlog rješenja.
  • Pretvorite ključne točke u retorička pitanja.
  • Mijenjajte svoj stav iz službenoga u opušteni, iz statičnoga u demonstrativni, iz opuštenog akademskog u udobno intimni.
  • Budite spremni izložiti gole činjenice i statistike.
  • Budite uvježbani i spremni. Imajte na umu – kad je prezentacija u pitanju, ništa ne protječe točno onako kako je planirano i zato budite spremni improvizirati!

………………

NAPOMENA: 

  • SAD: Medium – stranica široke tematike, mjesto gdje svatko može podijeliti svoju priču.
  • Izvor: medium.com
  • Photo by Austin Distel on Unsplash