Školstvo u medijima
U OVOJ ŠKOLSKOJ GODINI
Loše navike koje morate izbjegavati
objavljeno: 17. rujna 2019.

Oni izgrađuju dobre odnose i potiču dobro početno ponašanje. Sve se čini tako jednostavnim. Međutim, nakon tri ili četiri tjedna, stvari se počinju mijenjati. 

Učenici postanu nemirni, razdražljivi, buntovni, sve manje slušaju i obraćaju pozornost i učionica počinje odzvanjati glasovima. Neki će vam reći da je sve to normalno, da se događa svakom učitelju. Međutim, istina je da ste polako i neprimjetno otvorili vrata lošim navikama, a to zauzvrat potiče neprimjereno ponašanje.

Ipak, to se može potpuno izbjeći.

Slijede tri loše navike, koje će se razbuktati poput šumskog požara ako ih niste svjesni.

1. SAMOZADOVOLJSTVO – DRVO ZA POTPALU.

Na početku školske godine vaši se učenici tek upoznaju s osnovnim stvarima. Mnogi se nadaju da će okrenuti novi list. Drugi traže svjež početak, bolje navike, nove prijatelje, manje problema itd. Oni su željni i lakše prihvaćaju stvari nego u bilo koje drugo doba godine. To je naravno odlično, zbog toga što vam omogućuje da utemeljite svoje granice i očekivanja. Međutim, to također može biti i opasno.

Početni zanos nove školske godine može vam dati lažni osjećaj stanja u učionici. Bistra, pažljiva lica, pozitivna energija, prirodna motivacija… Sve vas to može potaknuti da postanete samozadovoljni, da se previše opustite i zapitate se zašto biste se toliko morali držati pravila, rutina i postupaka.

2. NEDOSLJEDNOST – ISKRA.

Prije nego što shvatite, već su vam promaknule neke stvari. Ignorirate povremeno neprimjereno ponašanje, zanemarujete ili ne primjećujete kako vaši učenici ulaze u učionicu. Spremni ste povremeno zažmiriti i okrenuti glavu kad biste trebali učenike smatrati odgovornima za njihove postupke. Međutim, polako, ali sigurno te male nedosljednosti šalju poruku vašem novom razredu da ne mislite zaista ono što kažete. Sasvim je predvidljivo stoga da učenici gube poštovanje prema vama. Oni vas počinju testirati kako bi otkrili koliko daleko mogu ići te počinju misliti da možda niste osoba kakvom su vas doživjeli.

Sad se morate boriti da biste uopće pridobili njihovu pažnju. Vaše poučavanje ne pada na plodno tlo. Frustracija raste.

3. OZLOJEĐENOST – VATRA. 

Bez obzira na to koliko ste disciplinirani kad su u pitanju vaše emocije, učenici vas ignoriraju ili se neprimjereno ponašaju pred vama. Teško je zbog toga ne biti frustriran. Teško je ne postati ozlojeđen. Teško je ne reagirati i pokušati vratiti nadzor prijetnjama ili podizanjem glasa.

To, s druge strane, u vaš odnos s učenicima uvodi neprijateljstvo i nepovjerenje. Također oslabljuje vaš utjecaj, dopadljivost i odnose s učenicima te potkopava vaš plan upravljanja učionicom. To vas pretvara u samo još jednog ozlojeđenog učitelja. Krajnji je rezultat još više neprimjerenog ponašanja, nemogućnost da napravite nešto u vezi s time te svakodnevni osjećaj nemoći.

OSTANITE AUTENTIČNI

Ova će se ista tužna situacija ove jeseni odigrati u našim učionicama.

Stoga, kako je zaustaviti?

Možete je zaustaviti tako da budete svjesni toga koliko brzo i lako može doći do ovakve situacije u vašem razredu te odbijanjem da uopće napravite ono što vas može odvesti u tom smjeru. Možete je zaustaviti tako da nikad ne popustite i na pogazite svoju riječ.

Možete je zaustaviti njegovanjem mentalne čvrstoće koja će vam pomoći da napravite upravo ono što ste rekli da ćete napraviti.

Stoga upravo sada, u ovom trenutku, obećajte samome sebi da ćete do posljednjeg slova slijediti svoj plan upravljanja učionicom. Ostanite vjerni svojim obećanjima i visokim standardima.

Držite nogu na gasu.

A vaši će učenici postati bolji, pažljiviji i sretniji nego što su bili prijašnjih tjedana.

……………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com
  • Photo by Mikaala Shackelford on Unsplash copy