Školstvo u medijima
SAD: U ŠKOLI GLASGOW U VIRGINIJI
Nastava geografije putem Skypea
objavljeno: 20. rujna 2019.

… a pobjednik je onaj razred koji prvi pogodi gdje je smješten drugi razred.

„Jeste li sjeverno od Virginije?”, „Je li vaš grad na obali oceana?”, „Nalazite li se u Hiltonu, u državi New York?”, pitanja su to koja postavljaju jedni drugima.

Širom svijeta djeca igraju ovu igru. Ona im pomaže da bolje razumiju geografiju koja im, ruku na srce, u Sjedinjenom Američkim Državama i ne ide baš najbolje. Naime, prema podatcima iz 2014. godine, 73 posto učenika osmog razreda nije imalo dovoljno znanja iz geografije za svoju dob. Podatci iz iste godine navode kako se na ovaj predmet u prosjeku odvajalo tek 20 minuta tjedno, najčešće pamteći mjesta na zemljopisnoj karti. Čak je i tvrtka Microsoft, nakon što se igra počela provoditi, zamolila skupinu od šest nastavnica da sastavi pravila igranja kako bi nastavnicima širom svijeta olakšala nastavu.

U ruralnom gradiću Modamin u Iowi nastavnica petog razreda Gina Ruffcorn s učenicima već nekoliko godina provodi ovu igru. Ondje ima tek 27 učenika u petom razredu koji, prema njezinim riječima, nikad nisu imali priliku doći u dodir s nekom drugom kulturom.

– U našem području ne postoji etnička različitost. Moja djeca na ulici mogu sresti samo nekoga tko izgleda kao oni – objašnjava nastavnica.

Zahvaljujući ovoj aktivnosti, upoznali su učenice i učenike iz Indije, Rusije, Japana, Kenije, Hrvatske i Meksika. Od njih nisu tek saznali o geografskom položaju ovih država, nego i o životu na drugim mjestima. Ispričali su im da odlazak u trgovinu u njihovu mjestu znači barem sat vremena vožnje autom s njihovim roditeljima, dok su im djeca iz, recimo, New Yorka rekla da njihovi roditelji uopće nemaju vozačku dozvolu i da im je trgovina blizu kuće.

Jedan je nastavnik prilagodio igru pa umjesto grada učenici pogađaju o kojoj se životinji radi. Tako se ovaj princip može primjenjivati i za utvrđivanje znanja iz prirode i društva.

– Osim toga, djeca se uče kako razviti prijateljstvo, a upravo nam ono pruža priliku da učimo drukčije. S njim dolazi i empatija – kaže jedan nastavnik iz Pennsylvanije, gdje 60 posto učenika živi u obiteljima koje su ispod praga siromaštva i koje imaju jako ograničene mogućnosti za putovanje. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema NPR ]