Školstvo u medijima
SVUGDJE ISTI PROBLEMI
Studija otkriva da nastavnici provode više vremena ocjenjujući i planirajući nego u učionici
objavljeno: 20. rujna 2019.

… otkriva da nastavnici provode više vremena ocjenjujući i planirajući nego u učionici.

Nastavnici s punim radnim vremenom u prosjeku provode 22 sata svakog tjedna poučavajući u učionici te preostalih 29 sati na „nenastavničke zadatke”.

To znači da samo 43 posto svog vremena provedu poučavajući, dok ostatak vremena odlazi na planiranje lekcija (13 posto), ocjenjivanje učeničkih radova i testova (11 posto) te na administrativne poslove (7 posto).

Studija koja je uključivala više od 4300 članova školskog osoblja diljem 290 škola i 67 edukacijskih ustanova otkrila je da su nastavnici toliko preopterećeni da im ne ostaje ništa drugo nego da koriste svoje večeri, vikende i praznike da nadoknade zaostatke.

Britanski Ured za standarde u obrazovanju također je kao izvore stresa istaknuo „izazovno ponašanje učenika” te „pogrdno i nepristojno ponašanje roditelja” prema učiteljima.

  • 87 posto nastavnika koji su sudjelovali u anketi kao problem je navelo vrpoljenje, šaptanje i pričanje tijekom sata, dok je njih 32 posto reklo da je doživjelo prijetnje ili verbalno zlostavljanje.
  • 69 posto sudionika također je istaknulo neopravdano izostajanje iz škole kao problem te „vandalizam”.

Drugi problemi koji se u izvještaju navodi uključuju „neželjeni elektronički kontakt među učenicima” te „objavljivanje štetnih informacija o učenicima na internetu”.

Osim toga, agresivno ponašanje roditelja navedeno je kao jedan od najvećih uzroka stresa na radnome mjestu.

„Kultura neposrednog odgovora” te otvoren pristup e-mail adresama školskog osoblja također znači da roditelji očekuju da učitelji odmah reagiraju na njihove upite i pritužbe.

Ambiciozni roditelji koji žele da njihova djeca ostvare najbolje rezultate također su izazov. Izvještaj navodi: „Očekivanja postaju problem kad djeca nisu realistična niti poštena – kad roditelji očekuju najviše ocjene svoje djece unatoč manjku truda s njihove strane. Školsko je osoblje pod pritiskom da napravi sve što je ljudski moguće za jedno dijete ili da pomogne ‘da svi učenici dobiju petice’.”

Jedna je škola izvijestila da 40 posto djece ima društvene, emocionalne i mentalne poteškoće koje su često ukorijenjene u ponašanju njihovih roditelja.

Izvještaj ističe da je dovoljno samo nekoliko „nepristojnih roditelja” kako bi se uništio duh cijele škole i to dodaje „još jedan sloj složenosti” kad se nosite s izazovnim učenicima.

………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: Telegraph je višemedijski portal za vijesti, posvećen analizi, perspektivi, mišljenjima i uvidima koje njegovi novinari nude svojoj raznolikoj i širokoj publici.
  • Izvor: telegraph.co.uk