Školstvo u medijima
RIJEČI KOJE IZGOVARAMO ITEKAKO SU VAŽNE, POSEBNO AKO STE UČITELJ.
Osnažite učenike uz pomoć ovih 10 poruka
objavljeno: 19. rujna 2019.

Riječi koje izgovaramo itekako su važne, posebno ako ste učitelj. Među učenicima u školama postoji međusobna podrška svih vrsta. Sa samo nekoliko riječi možemo uljepšati iskustvo učenika u učionici ili ga pak potpuno uništiti. To nam govori koliko su riječi moćne i koliko mlade osobe mogu biti ranjive. U tekstu je popis deset osnažujućih poruka koje možete podijeliti sa svojim učenicima.

1) DANAS JE NOVI DAN, ŠTO MOŽEMO UČINITI S NJIM?

Iskušenja jučerašnjeg dana su iza vas. Svanuo je novi školski dan i s njim nove mogućnosti. Prilika za uspjeh, empatiju i otkrića ima u izobilju. Inspiracija je svuda oko vas. Prilika da budete bolji nego jučer upravo je ovdje i sada.

Djeca su manje sposobna ostaviti prošlost iza sebe nego odrasli ljudi. Vaši će učenici imati koristi ako ih s vremena na vrijeme podsjetite da novi dan znači nov početak.

2) VAŠI VAS NEUSPJESI NE ODREĐUJU, ONI VAS OSNAŽUJU.

„Ali kako?”, upitat će vas. Kako se usredotočiti na učenje kad razmišljaju samo o tome gdje su pogriješili? Kako im to može pomoći? Ovo je savršena prilika da upoznate učenike s dobrobitima neuspjeha. Ali prije nego što to učinite, učenici se moraju uvjeriti da uče u okruženju gdje nema osuđivanja učitelja. Moraju znati da je sigurno griješiti. Zatim im možete objasniti na koji način neuspjeh postaje sjajna prilika za učenje. Učiti iz pogrešaka nije uvijek najbolji način, ali je katkad jedini.

3) NAJTEŽA OSOBA S KOJOM ĆETE SE SUOČITI JEST ONA KOJU VIDITE U ZRCALU.

Istina je. Možete biti svoj najveći saveznik ili najgori neprijatelj. Izbor je na vama. Uspjeh proizlazi iz želje. Mora vam biti stalo do samih sebe više nego bilo kome drugome.

Eric THOMAS kaže: „Kad imate želju uspjeti onoliko koliko imate želju disati, tad ćete biti uspješni.” Kad slijedimo cilj do kojeg nam je stalo više nego do bilo čega drugoga, tad ćemo sebi željeti uspjeh više od bilo koga drugoga. Oni kojima je stalo do nas bit će uz nas kako bi u pravom trenutku pridonijeli našem uspjehu. Vjerujte u to i obistinit će se.

Učenike treba potaknuti na učenje sa strašću. Učenje je osobna stvar svakoga od nas. Kao cjeloživotni učenici sami ćemo odlučivati što, kako i kada učiti. Ako im u ranoj dobi uspijemo usaditi želju za uspjehom, bit će nezaustavljivi. Dakle, što kazati učenicima o putu prema uspjehu? Kažite im da će biti teško, iscrpljujuće i bit će katkad usamljeni u svojoj želji za uspjehom, ali će se trud isplatiti.

4) I JA SAM UČENIK. MORAMO SE MEĐUSOBNO PODRŽAVATI.

Čak i učitelji neprestano uče. To je zajedničko putovanje koje povezuje učitelja i njegove učenike. Ako učite zajedno, ostvarit ćete nevjerojatan napredak. Dajte učenicima do znanja da nitko nije ni iznad ni ispod bilo koga drugoga. Ako učenici mogu griješiti bez osude, tad i učitelj zaslužuje isti privilegij. Svaka učionica može razviti mrežu podrške kada između učitelja i učenika postoji iskrenost i transparentnost.

5) NE POSTOJI NIŠTA ŠTO NE MOŽETE UČINITI, AKO TO ISTINSKI ŽELITE.

Među motivacijskim porukama, ova s razlogom spada u klasike. Mnogi od nas prečesto žive svoje živote s više svijesti o svojim ograničenjima nego potencijalima. To se odnosi na naš život odrasle osobe kao i život mnogo mlađih i povodljivijih osoba. Odrasli smo s mnogim vjerovanjima, ispravnim ili pogrešnim, o sebi samima i svojim sposobnostima. Vrijeme da to promijenimo upravo je sada. Dajte do znanja učenicima da su sposobni uspjeti u ostvarenju bilo kojeg zadatka koji su si postavili. Jedina ograničenja na koja će naići jesu ona koja su sami sebi postavili.

6) VELIKE STVARI POČINJU MALIM KORACIMA.

Jedna od najvećih svjetskih humanitarki bila je Majka Tereza. Sjajna kakva je bila, uvijek je upozoravala: „Ne možemo činiti velike stvari, možemo činiti samo male stvari s velikom ljubavlju.” Rješavati velik broj problema odjednom recept je za katastrofu. Zato počnite malim koracima, počnite od početka i ostvarite veliku promjenu korak po korak. Vrlo je važno postupno nadograđivati prethodni uspjeh, održavajući uspjeh svakoga prethodnoga koraka. Na taj se način iskazuje veličina.

7) UVIJEK SAM TU DA VAM POMOGNEM, ALI VI MORATE PREUZETI ODGOVORNOST.

Učitelj više nije čuvar svekolikog znanja. Njegova se uloga preusmjerila na ulogu vodiča, savjetnika i pokretača učenikovih potencijala. Učenik mora znati da ste tu kao podrška i vodstvo. Odgovornost za učenje i uspjeh je njihova.

8) VJERUJEM U VAS.

Ovdje nije potrebno pojašnjenje. Ove riječi motivirat će svakoga kome su upućene. Nema boljeg trenutka da ih čuju nego sada.

9) NISTE SAMI.

Perzijski pjesnik Rumi je kazao: „Prestanite se ponašati poput vukova i dopustite da vas ispuni pastirska ljubav.” Vaši učenici nose teret cijelog svijeta na svojim leđima. Kad im je teško oni vjeruju kako se nitko nikad nije osjećao kao oni. To je, naravno, razumljivo. Nisu dovoljno dugo na ovom svijetu da bi mogli biti svjedocima tuđe patnje i shvatiti da je ono što proživljavaju univerzalno iskustvo. Unatoč tome, vrijeme je da im osvijestite kako su empatija i razumijevanje nadohvat ruke. Učenik se mora osjećati dovoljno sigurno kako bi se mogao otvoriti. To je zadaća nas kao učitelja.

……………………

NAPOMENA: 

  • SAD: Wabisabi Learning – tvrtka koja se bavi preobrazbom učenja uz pomoć inovativnih aplikacija, izvora, profesionalnog usavršavanja, savjetovanja i prikupljanja fondova.
  • Izvor: wabisabilelearning.com