Školstvo u medijima
VODITELJ PISA MEĐUNARODNIH OBRAZOVNIH LJESTVICA ANDREAS SCHLEICHER:
„Kreativne učitelje tjeramo da napuste zanimanje”
objavljeno: 1. listopada 2019.

„Usmjerenost na udovoljavanje” tjera inovativne učitelje da napuste zanimanje, objašnjava Andreas Schleicher.

Govoreći na međunarodnoj konferenciji u Londonu, Schleicher, koji je i voditelj odjela za obrazovanje i vještine pri Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj [OECD], tvrdi: „Obrazovanje gubi važnost u svijetu koji je svakim danom sve više digitaliziran, dok su kreativni učitelji često ograničeni kurikulumom koji moraju poučavati.”

„Naši obrazovni sustavi odbijaju učitelje koji žele biti kreativni” – kaže Schleicher, dodavši: „Učitelji koji su istraživači inovativnih okruženja za učenje često nemaju dovoljno podrške u svom radu.”

Schleicher smatra da treba izbaciti sadašnje oblike kurikuluma koji su preširoki, ali ne idu dovoljno u dubinu te komentira: „Tajna je uspjeha poučavati manje stvari, ali više ići u dubinu. Postoji veliki jaz između onoga što svijet treba i onoga za što su naši obrazovni sustavi osmišljeni. U prošlosti se pismenost svodila na izvlačenje znanja iz službenih tekstova. Danas možete postaviti neko pitanje na Googleu i dobiti oko 50 000 odgovora – i nitko vam neće reći što je ispravno, a što pogrešno. Pismenost se više ne svodi na izvlačenje znanja već na njegovo konstruiranje.”

Schleicher je dodao: „Učenje je najlakši dio. Mnogo je pak teže zaboraviti naučeno i ispočetka naučiti stvari dok se svijet oko nas mijenja. Prema svojim se učenicima odnosimo kao prema potrošačima. Roditelji su klijenti, a učitelji pružaju uslugu. Taj model više ne funkcionira. Svakoga moramo učiniti aktivnim sudionikom u okruženju za učenje.”

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com