Školstvo u medijima
KAMO VODI PISANJE TESTOVA
Kako spriječiti pretvaranje učenika u robote
objavljeno: 4. listopada 2019.

Čini se da u stvaranju takvog okruženja postajemo uspješni u proizvodnji djece čiji je jedini zadatak prolaženje standardiziranih testova.

Međutim, moramo se zapitati stvaramo li mlade ljude koji imaju pozitivno mišljenje o poučavanju i učenju i koji mogu kritički i kreativno razmišljati?

Razmislite o svom razrednom okruženju. Koliko često i učinkovito provodite strategije koje kod djece razvijaju vještine razmišljanja i njihovo samopouzdanje?

SAMOPOUZDANJE POD REFLEKTORIMA

Jedan je od najvažnijih čimbenika koji utječu na angažman i postignuće učenika u učionici njihovo samopouzdanje. U ovom se kontekstu samopouzdanje može shvatiti kao razlika između toga kako djeca percipiraju sebe kao učenika i onoga što smatraju idealnim učenikom.

Vaš zadatak mora biti podizanje samopouzdanja djece. Da biste to napravili, morate pokazati da trud – a ne sposobnost – vodi do uspjeha. Vaš jezik i interakcije u učionici stoga moraju biti aspiracijski; pokažite djeci da ustrajnost vodi do uspjeha!

BUDITE PRECIZNI S POHVALOM

Kad hvalite djecu, radite li izravne poveznice s njihovim učenjem i/ili razvojem? To će im omogućiti da izgrade razumijevanje čimbenika koji ih podržavaju u njihovu učenju.

Često kada djeci dajemo povratne informacije, jednostavno kažemo „dobar posao” ili samo „dobro”. Međutim, jesu li djeca svjesna toga što su dobro napravila ili što je bilo dobro u njihovu odgovoru? Budite precizni kada djetetu objašnjavate što je dobro napravilo odnosno na koji je to način povezano s prethodnim učenjem.

POKRENITE DIJALOG MEĐU UČENICIMA

Često smatramo da kao učitelj moramo pružiti povratne informacije na odgovor svakoga pojedinog učenika. Međutim, to može ograničiti dječje razmišljanje. Potaknite učenike da se uključe u razgovor o učenju. Omogućite im da grade mišljenje na odgovorima drugih učenika.

Pokrenite dijalog tako što ćete potaknuti djecu da jedni drugima daju povratne informacije. Učiteljeva uloga ovdje postaje uloga pokretača dijaloga i biranja osobe koja će ponuditi povratne informacije drugima. To također može značiti da katkad uopće ne trebate odgovoriti na učenikov upit.

RECITE IM O ČEMU RAZMIŠLJATE

Ne možemo očekivati da djeca razviju vještine kritičkog razmišljanja ako i sami ne pokažemo te vještine. Podijelite svoju kreativnost, maštovitost i razmišljanje s djecom i odgojit ćete kreativne i maštovite kritičke mislioce.

Služite se jezikom kojim želite da se i vaši učenici koriste. Podijelite s njima ono što mislite i osjećate o aktivnostima učenja u kojima vaši učenici sudjeluju. Vaše vlastito razmišljanje i učenje pridonijet će raspravi u učionici te potaknuti djecu da podijele svoje mišljenje.

PRONAĐITE VRIJEME ZA METAKOGNITIVNO PROPITKIVANJE

Uzmite u obzir do koje mjere vaše propitkivanje potiče djecu da razmišljaju o vlastitom razmišljanju te da uče o učenju.

Postavljanjem metakognitivnih pitanja omogućit ćete učenicima bolje razumijevanje procesa učenja te im pomoći da razmišljaju o sebi kao o učenicima.

Primjeri pitanja:

  • Zašto si to napravio baš na taj način?
  • Kad naiđeš na neki problem, što ti pomaže?
  • Kako znaš kad si zaista naučio nešto?

 ………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by Andy Kelly on Unsplash

 

https://www.tes.com/news/how-stop-your-pupils-becoming-test-taking-robots