Zanimljivosti
INKLUZIVNO POUČAVANJE UVIJEK PODRAZUMIJEVA SURADNJU
Što novi učitelji trebaju znati o uključivoj učionici
objavljeno: 17. listopada 2019.

Iako to nije njihova krivnja, novi učitelji znaju vrlo malo o uključivosti. Nije im dano znanje, vještine ni resursi za poučavanje u uključivim učionicama. Stoga, evo nekoliko stvari koje želim da novi učitelji znaju o uključivim učionicama…

1) Niste sami!

Jedna je od najboljih stvari u vezi s uključivim poučavanjem to što se od vas ne očekuje da radite sami niti da napravite sve odjednom. Inkluzivno poučavanje uvijek podrazumijeva suradnju i zahtijeva ulaganje i podršku cijelog tima. Ovaj se tim obično sastoji od razrednog učitelja, učitelja u obrazovanju za učenike s posebnim potrebama, učenikove obitelji, administratora, stručnjaka za učenje te podrške u zajednici. Zajedno ćete planirati i udovoljiti potrebama učenika s posebnim potrebama u vašoj učionici. Trebate pomoć pri modificiranju lekcije?

Želite znati kako poboljšati učenikovo držanje olovke? Tražite knjige koje će vam pomoći poučavati društvene vještine? Bez brige, vaš vam tim čuva leđa! Uz to, nemojte zaboraviti provjeriti sve ove resurse za uključivost!

 2) „Učionica za sve” ne postoji.

 

Todd ROSE, razvojni psiholog pri Sveučilištu Harvard, u svojoj nas knjizi Kraj prosječnosti” podsjeća na to da ne postoje dva ista mozga. Ljudska se bića razvijaju i uče različitim tempom i na različite načine. Možda mislite da imate razred pun učenika koji uče istim tempom i na isti način, ali to jednostavno nije istina. Imate skupinu učenika sa širokim spektrom sposobnosti do kojih morate doprijeti i koje morate poučavati. Imate učenike s nizom pozadina čija je razina čitanja i računanja različita, koji bi radije crtali nego pisali ili koji više vole određene predmete. Svakodnevno prilagođavate usvajanje zadataka za različite razine učenja i interesa svojih učenika. Stoga pružanje „općeg obrazovanja” vrlo različitoj skupini učenika jednostavno nije izvedivo.

3) Dobro poučavanje zapravo je uključivo poučavanje.

Dobro poučavanje zapravo je uključivo poučavanje. Dobri učitelji cijene različitost kod učenika i ¸usmjeravaju se na njihove prednosti, a ne na nedostatke. Oni se koriste ovim pristupom da bi uključili učenike u učenje, pružili pozitivna obrazovna iskustva te postavili određena očekivanja. Dobri učitelji primjenjuju učinkovite strategije poučavanja, imaju snažne vještine upravljanja učionicom, odgovorni su i osvrću se na svoju praksu te pružaju podršku svojim učenicima na smislen način. Uz to, dobri se učitelji koriste metodama temeljenima na istraživanjima kako bi učenicima pružili više prilika da se povežu i uspiju u svom učenju. Stoga, ako već radite većinu navedenih stvari, vi ste već uključivi učitelj!

4) Vaši će učenici imati višestruku korist.

Brojne studije u posljednjih 30 godina pokazale su dobrobiti koje uključivost ima za učenike s posebnim potrebama i bez njih. Matematika i stope pismenosti znatno se poboljšavaju kad su učenici smješteni u uključivu učionicu. Također, postoje poboljšani ishodi za učenike s invaliditetom u područjima zapošljavanja i samostalnog života nakon srednje škole.

Uključive učionice također nude učenicima mnogo prilika ne samo da uče akademske stvari već i da razviju svoju društvenu i emocionalnu inteligenciju. Učenici svakodnevno vježbaju društvene vještine poput prihvaćenosti, strpljivosti i empatije. Studija iz 2015. o društvenom i emocionalnom razvoju učenika s posebnim potrebama u uključivoj učionici otkrila je da uključivost polučuje pozitivne rezultate. Za više informacija o dobrobitima uključivosti pročitajte ovaj članak o „evoluciji uključivosti”. 

………………

NAPOMENA 

  • SAD: The Inclusive Class blog je koji je pokrenula učiteljica Nicole Eredics. Nicole je edukatorica koja zagovara uključenost učenika s posebnim potrebama u učionicu za opću obrazovanje. Na njezinu blogu možete pronaći informacije i savjete za uključivanje svih učenika u svojoj učionici.
  • Izvor: theinclusiveclass.com