Školstvo u medijima
ZDRAVA DOZA SARKAZMA: ZA I PROTIV
Treba li biti sarkastičan u učionici?
objavljeno: 17. listopada 2019.

Međutim, trebaju li učitelji davati sarkastične komentare u učionici kad komuniciraju s učenicima? Ovo se pitanje nedavno pojavilo na našoj Facebook grupi i naši su učitelji brzo reagirali svojim komentarima. 

ARGUMENTI ZA SARKAZAM U UČIONICI:

■  SARKAZAM JE DIO STVARNOG SVIJETA

„Sarkazam je moj drugi jezik” – kaže učiteljica Britanny C.

„Služeći se sarkazmom učenike izlažete raznim oblicima jezika koje će kasnije i sami primjenjivati u životu. Bolje je naučiti kako prepoznati i razumjeti sarkazam od brižnog učitelja nego poslati učenike u svijet bez ikakve ideje o tome kako se nositi sa sarkazmom” – kaže Meghan M.

■  SARKAZAM GRADI POVEZANOST

„Ja poučavam tinejdžere.” – kaže učiteljica Ayn N. „Smatram da sarkazam, kad se njime brižno služite, može biti najbolji način za razvijanje povezanosti. 

Neka ti sarkastični komentari budu o vama ili se našalite na svoj račun, ali ne smiju biti uvredljivi. Primjerice, možete reći: ‘Ovaj je ispit iznimno lagan. Moj ga je pas jučer pisao zavezanih očiju i dobio peticu, stoga vama to neće biti problem.’”

 Ja se sarkazmom služim cijelo vrijeme, a djeca ga obožavaju. Budite ono što jeste i vaši će vas učenici voljeti” – kaže Kimberly T.

 ■  SARKAZAM MOŽE BITI ALAT ZA UPRAVLJANJE UČIONICOM 

„Sarkazam mi pomaže upozoriti učenike bez prozivanja” – kaže Katherine K. „Sarkazam je moj drugi jezik i on me približava jeziku tinejdžera.“

             ARGUMENTI PROTIV SARKAZMA U UČIONICI:

■  UČENICI KATKAD MOŽDA NE SHVAĆAJU SARKAZAM, ČAK I AKO SE PONAŠAJU KAO DA GA RAZUMIJU

„Ja se sarkazmom redovito koristim u privatnom životu” – kaže učiteljica Laina L. „Međutim, kao učiteljica, vrlo sam oprezna sad se njime služim u učionici. Mnogi učenici zapravo ne shvaćaju sarkazam i često ne žele to priznati. Učenici koji imaju poteškoća s obradom informacija, autistični učenici i učenici s poteškoćama u učenju imaju problema s prepoznavanjem i razumijevanjem sarkazma. Mnogi od mojih srednjoškolskih učenika zaista ne shvaćaju sarkazam.”

■  NEKI STRUČNJACI NE PREPORUČUJU SARKAZAM U UČIONICI.

„Robert Marzano koji se bavi istraživanjem u obrazovanju potpuno je protiv uporabe sarkazma. To nam govore na svakom tečaju profesionalnog razvoja. Edukatorica Charlotte Danielson također se usmjerava na izgradnju pozitivnih odnosa s učenicima” – kaže učiteljica Myrna P.

■  ADMINISTRATORI SU ČESTO PROTIV PRIMJENE SARKAZAMA.

„U većini će vas škola ukoriti zbog primjene sarkazma” – kaže učiteljica Mindy J.

Kristina H. se slaže i dodaje: „Morate razumjeti i stajalište svojih administratora. Ako učenik nešto pogrešno shvati, administrator se mora nositi s ljutitim roditeljem.

Iznenadili biste se koliko učenika ne shvaća sarkazam ili je uvrijeđeno takvim komentarom.”

………………

NAPOMENA 

  • SAD: We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com
  • Photo by Marten Newhall on Unsplash