Zanimljivosti
JA TAKO MISLIM
Nismo rasteretili ni učenike ni učitelje
objavljeno: 22. listopada 2019.

I dobro je što se novim izmjenama i dopunama Pravilnika o vrednovanju u e-dnevniku više ne vide prosječne ocjene iz predmeta.

Zašto?

Jer učenici i roditelji uvažavaju samo brojke, a zanemaruju bilješke učitelja i stvarno znanje i sposobnosti učenika. A upravo bilješke o radu i napretku učenika u Razrednoj knjizi te sumativno vrjednovanje koje rezultira ocjenom omogućuju učitelju donošenje realnije zaključne ocjene.

Izmjene i dopune udahnule su više života u učiteljski, a time i učenički školski život. Malu prozračnost osjetit će i roditelji učenika jer kod nas i roditelji „idu u školu“.

Piše Danijela ĆURIĆ, voditeljica Aktiva razredne nastave, OŠ Pavleka Miškine Zagreb

……………….

Naime, svi će se prosvjetari složiti da je dobro što je izmjenama vraćeno da se informativni razgovori i roditeljski sastanci ne održavaju posljednja dva tjedna prije završetka nastavne godine.

To će svakako smanjiti „hodočašća“ roditelja i eventualne pritiske na učitelje pri zaključivanju ocjena.

Za učitelje je predviđeno tzv. administrativno rasterećenje, međutim ono samo mijenja pisanje na papir i bilježnicu upisivanjem u elektronički oblik. A ni u rasterećenju učenika ove izmjene nisu donijele ništa novo. Moglo se utjecati na smanjenje broja pisanih provjera u jednom tjednu jer se provjeravaju velike cjeline koje se obrađuju više tjedana pa čak i mjeseci. Ili utjecati na obvezu smanjenja nastavnog sadržaja koji se provjerava.

Naime, neki učenici odustaju od ponavljanja cjeline jer misle da nisu dovoljno sposobni, neki nauče osnovne podatke bez razumijevanja, neki nauče sve podatke i definicije bez razumijevanja njihova sadržaja. A tek vrlo malo učenika usvoji nastavne sadržaje s razumijevanjem, tj. na poželjan način.

Pozdravljam i što ponavljanje pisanih provjera zbog nedovoljnih ocjena učitelj treba dogovarati s razrednikom i pedagogom i provesti to na redovitoj nastavi. Zašto je to važna promjena?

Postoje u školama učenici koji većinu pisanih provjera ponavljaju i ispravljaju ocjene. Ne samo negativne već i dobre i vrlo dobre. A najčešće za redovito provjeravanje nisu učili te smišljeno i u dogovoru s roditeljima ne bi došli na sat znajući da će na satu dopunske nastave imati priliku pisati provjeru. Sada su, barem u tome segmentu, svi učenici stavljeni u ravnopravan položaj. 

Što reći na kraju?

Učitelji koji su dugo u sustavu i proživjeli su mnoge „nove“ pravilnike, izmjene i dopune pravilnika, različite metode i elemente vrjednovanja znaju da ovo nije kraj izmjenama.

Uskoro će doći nešto novo. Sigurno.

 Izmjene su zakonski okvir koji regulira učiteljev rad, a umjetničko djelo, karikatura ili kič koje nastaje u tom u okviru rezultat je umijeća i entuzijazma svakog učitelja, okruženja u kojem radi i podršci koju svakodnevno dobiva od učenika, roditelja i kolega. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Piše Danijela ĆURIĆ, voditeljica Aktiva razredne nastave, OŠ Pavleka Miškine Zagreb ]