Školstvo u medijima
KAKO SE NOSITI S UČENICIMA KOJI SE ŽALE
Ključna je vaša empatija, njihovo žaljenje i prigovaranje ne smijete shvatiti osobno
objavljeno: 23. listopada 2019.

Rijetko što učitelje može toliko razljutiti poput prigovaranja.

„Zašto ovo moramo raditi?”

„Ovo je tako dosadno.”

„Joj ne, ne opet to.”

Potrebno je mnogo snage da ne odgovorimo oštrim tonom: „Zato što sam tako rekao.” Bit će teško ne naljutiti se, zamjeriti ili inatiti se.

Ali ako se uspijete na trenutak pribrati i prisjetiti se koliko je važno ne stvarati netrpeljivost između sebe i učenika, tad možete ukloniti prigovaranje iz svoje učionice.

 EVO KAKO:

  •  Nasmiješite se

Nakon što napravite stanku da se priberete, vaš je najbolji odgovor – osmijeh. Zaista. Samo se nasmiješite. Učenici možda imaju loš dan. Možda su umorni ili frustrirani zbog nečega što nema nikakve veze s vama. U tom slučaju osmijeh može olakšati njihov teret.

  • Zapamtite da su oni samo djeca

Nemojte zaboraviti da su oni samo djeca, a prigovaranje i žaljenje dio je odrastanja. Iako je pametno osvrnuti se na svoje lekcije i na to kako ih učiniti boljima, povremeno prigovaranje učenika rijetko je znak da radite nešto pogrešno.

  • Suosjećanje

Katkad je iskreni osmijeh sve što trebate. Ali ako učenici ustraju u svom žaljenju, recite im da razumijete – zbog toga što vi zaista razumijete. I vi ste nekad bili učenik te ste doživjeli svoj dio frustracije i otpora napornom radu.

  • Objasnite

Učenici postaju razdraženi kad ne znaju zašto radite to što radite. Stoga im recite. Budite transparentni. Studije pokazuju da ćete imati veći utjecaj na učenike koristite li se izrazima poput „zbog toga”, čak i ako je razlog besmislen.

  • Nasmiješite se – ponovno!

Još jednom – ne morate imati konkretan razlog. Jednostavno završite svaku interakciju toplim kontaktom očima i osmijehom. Obično ćete dobiti osmijeh zauzvrat.

  • Prihvatite izazov

Da bi djeca postala dobri učenici potrebna je disciplina, naučiti kako se udobno osjećati u neudobnosti pa bismo uvijek trebali poticati svoje učenike u njihovu rastu i razvoju.

Učenici se povremeno osjećaju preplavljeno događajima ili obeshrabreno izazovima koje stavljate pred njih – to prolaze svi učenici. Ako ne prolaze, tad ne rastu, a mi ne radimo dobro svoj posao.

Da bismo ih proveli kroz te teške trenutke ključna je vaša empatija, njihovo žaljenje i prigovaranje ne smijete shvatiti osobno.

Kad učenici znaju da čuvate njihova leđa i da ste im podrška u slabim trenutcima – da ih shvaćate, da ste bili na njihovu mjestu te da i dalje vjerujete u njih – tad stječu hrabrosti da ih sami prevladaju.

Svoju potrebu za žaljenjem i izbjegavanjem prepreka stavljaju na stranu te ih umjesto toga prihvaćaju kao dio potrage za izvrsnošću, koju vi kao učitelj živite, dišete i tražite svakog dana.

…………………

NAPOMENA:

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com