Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
Prve razglednice putuju
objavljeno: 3. siječnja 2020.

Za projekt se prijavilo čak 150 razreda sa svojim učiteljicama, što je daleko najveći broj partnera u mojemu dosadašnjem radu vezanom za projekte. Bilo je potrebno dobro razmisliti, odnosno smisliti i organizirati načine suradnje.

Namjena projekta je potaknuti učenike na to da istražuju svoje mjesto i zavičaj.

Odabranim aktivnostima učenici će učiti o svojemu zavičaju kroz istraživački rad, a zatim će svoje radove predstaviti učenicima drugih škola koje su uključene u projekt. Projekt će se provoditi u sklopu pojedinih nastavnih predmeta i područja (prema planu rada svakoga učitelja) istraživanjem, prikupljanjem, razvrstavanjem sadržaja i aktivnostima provođenja nastave i izvannastavnih aktivnosti.

CILJEVI PROJEKTA:

  • istražiti svoje mjesto (selo, grad, zavičaj), njegove osobitosti i prepoznatljivosti te ih prezentirati vršnjacima iz drugih krajeva zavičaja/domovine
  • potaknuti učenike na istraživanje, uočavanje, bilježenje i uopćavanje
  • razvijati kulturnu svijest i pojam identiteta
  • njegovati običaj prenošenja poruka pisanim putem
  • usavršavati kompetenciju komunikacije na materinskome jeziku te kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji, digitalne kompetencije, poduzetnost i građanske kompetencije koje su temelj daljnjega razvoja pojedinca
  • usporedbom vlastitoga i tuđega razvijati toleranciju prema različitostima i zanimanje za druge.

ZAŠTO SAM POKRENULA PROJEKT?

Želja mi je bila ponovno „oživjeti“ pisanje razglednica, da učenici spoje sadašnjost i prošlost − digitalnu razglednicu i razglednicu koju šalju poštom.

 

  • Naše razglednice koje putuju poštom − Sveta Nedelja (izgled grada u budućnosti)

Da bih lakše sve organizirala, velik je dio provedbe preuzela moja pripravnica Nevena Petrović te je o načinima sudjelovanja i o vođenju projekta održala dva webinara s partnerima u projektu.

Ovih su dana prve razglednice krenule na put. Posjet našoj lokalnoj pošti bio je popraćen uzbuđenjem učenika, na karti su tražili gradove u koje smo poslali razglednice, a u pošti su se vrlo kulturno ponašali.

Na kraju nas je gospođa koja je preuzela razglednice pitala: „A zašto je to tako vama važno?“ Moji učenici su jedva dočekali objasniti što smo i kako radili te komu šaljemo razglednice.

Potaknuti našom objavom o razglednicama, i partneri su (pomalo sramežljivo) počeli slati razglednice.

Razglednice koje putuju u OŠ Eugena Kvaternika (V. Gorica). U toj školi projekt provodi učiteljica Marina Mužek.

U provedbi projekta naučit ćemo kolege i kolegice kako se radi digitalna razglednica te ćemo i nju poslati (digitalnim putem) svojim partnerima.

Nadam se da se svi jednako vesele posjetiti poštu kao što se veselio i moj razred te da će uživati u oblikovanju fotografije kao razglednice upotrebljavajući alate i tehnike koje ćemo prikazati.

Neka razglednice putuju…..

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■

……….

Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige