Iz školskog svijeta
OŠ „VLADIMIR NAZOR”, ĐAKOVO
I mi stvaramo svijet, i nismo panjevi!
objavljeno: 28. listopada 2019.

Građanska je inicijativa pokrenuta idejom da svatko može zasaditi drvo i na taj način pridonijeti poboljšanju životne sredine, ali i dati svoj doprinos borbi protiv klimatskih promjena.

Prva smo škola u Đakovu koja se priključila inicijativi, a svakim se danom priključivalo sve više škola, vrtića, udruga, institucija, dom za stare i nemoćne te Grad Đakovo što nas je dodatno potaknulo na različite aktivnosti koje smo proveli u školi.

Učenici su tri tjedna radili na pripremanju akcije koju su proveli u svojoj školi 25. listopada. PRVOG TJEDNA istraživali smo na internetu koje su dobrobiti drveća, komu i čemu služe stabla. Na satu razrednika razgovarali smo o bioraznolikosti, o utjecaju klimatskih promjena te kako bismo kao pojedinci mogli sudjelovati u promjenama.

Prioritet nam je prije svega bila edukacija učenika o važnosti pošumljavanja i podizanje svijesti o ekološkim problemima, ali i odgovornost prema zasađenim stablima.

Učenici su sa svojom razrednicom komunicirali pomoću digitalnog alata Padlet, rezultate svojih istraživanja objavljivali su na stranici te su komentirali važnost uključivanja u ekološke akcije.

DRUGOG TJEDNA smišljali smo slogane za plakate koje smo uvrstili u gotove plakate pomoću digitalnog alata Designcap.

TREĆEG TJEDNA učenici su crtali stripove o temi ekologije, očuvanja planeta te važnosti povećanja bioraznolikosti.

Budući da je od ove školske godine Informatika obvezatni predmet za sve učenike, učenici su se koristili digitalnim alatima uz pomoć razrednice, jer nisu svi učenici vješti u primjeni digitalnih alata tako da su pomalo ovladali osnovnim računalnim radnjama te su komunicirali u sigurnom okruženju, što je važno za zaštitu djece od neželjenih sadržaja. U akciji su nam se polako počeli pridruživati i ostali učitelji sa svojim učenicima [obje naše područne škole, OŠ Pisak te OŠ Ivanovci], uključili si se također učenici posebnih odjela te odgojno-obrazovnih skupina, odnosno učenici s teškoćama u razvoju koji su izrađivali plakate sa svojim učiteljicama te su sudjelovali i u samoj akciji sadnje. Vrijeme nas je poslužilo tako da smo na druženje i akciju pozvali roditelje, druge učenike te radnike škole.

Cijela je akcija prošla u ekološkoj temi, nakon što smo zasadili stabla, osjećaj da smo nešto važno napravili nije nas napuštao cijeli dan. Odlučili smo se zasladiti mandarinama te su učenici smišljali imena stablima, što je dobar znak, jer dokazuje da ćemo se brinuti o njima kao da su nam obitelj.

Zatim smo se preselili u prostor knjižnice i slušali vrlo zanimljivu pripovjedačicu Margaretu PERŠIĆ koja je gostovala u našoj školi u organizaciji Školske knjige. Pripovjedačica nas je razveselila bajkovitom pričom o Maču mira te je omogućila učenicima da i oni sudjeluju kao likovi unutar priče, što se učenicima iznimno svidjelo te su napeto iščekivali koga će pripovjedačica sljedećega odabrati i koju će mu ulogu dodijeliti. Interaktivnim je pristupom učenicima petih razreda približila ljepotu pričanja te ih uvela u svijet bajki i mašte.

Budući da je 25. listopada Dan audiovizualne baštine te 28. listopada Dan animiranog filma, odlučili smo obilježiti i ta dva dana.

Završetak akcije obilježit ćemo spajanjem naših dviju ljubavi – prirode i animiranog filma te pogledati Oscarom nagrađeni film Čovjek koji je sadio drveće. Svojim su radovima učenici pokazali da su često više osviješteni od odraslih te da ih itekako zanima budućnost planeta, budućnost čovjeka.

  • I jedan pojedinac može činiti velike promjene – zaključili su zadovoljno učenici.

…………

Maja VUKA, prof. hrvatskog jezika i književnosti, OŠ „Vladimir Nazor”, Đakovo

……………………………………..

KLJUČNI POJMOVI

  • ekologija, digitalni alat, strip, plakat, inkluzija, interaktivnost

POVEZANOST S PREDMETOM HRVATSKI JEZIK I MEĐUPREDMETNIM TEMAMA

  • OŠ HJ B.5.4.
  • Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
  • OŠ HJ C.5.3.
  • Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju.
  • goo C.2.1. Sudjeluje u unaprjeđenju života i rada škole.
  • odr C.2.3. Prepoznaje važnost očuvanje okoliša za opću dobrobit.
  • osr C.2.3. Pridonosi razredu i školi.
  • pod B.2.3. Prepoznaje važnost odgovornoga poduzetništva za rast i razvoj pojedinca i zajednice.
  • ikt B 2. 1. Učenik uz povremenu učiteljevu pomoć komunicira s poznatim osobama u sigurnome digitalnom okružju.
  • uku A.2.1. Uz podršku učitelja ili samostalno traži nove informacije iz različitih izvora i uspješno ih primjenjuje pri rješavanju problema.