NEKE VRSTE ŠTIVA IMAJU VEĆI UTJECAJ NA POSTIGNUĆE UČENIKA

Čitanje fikcije poboljšava učenje

utorak, 29. listopada 2019.

Dobrobiti čitanja za postignuće učenika dobro su poznata, no je li važno što djeca čitaju? Prema nedavno objavljenoj analizi, neke su knjige učinkovitije – a čitanje fikcije ima mnogo više koristi za učenike nego druge vrste štiva.

Čitanje fikcije poboljšava učenje

Koristeći se podatcima iz PISA-inih studija, istraživači su povezali učestalost s kojom 15-godišnjaci čitaju različite vrste štiva s PISA-inim rezultatima testova iz čitanja.

U sklopu istraživanja koje je proveo John Jerrim, profesor obrazovanja i društvene statistike pri Institutu za obrazovanje UCL, te Gemma Moss, profesorica pismenosti pri UCL-u, kandidatima za PISA testiranje 2015. bilo je postavljeno pitanje koliko često čitaju fikciju, štivo ostalog sadržaja, novine, časopise i stripove.

Istraživači su otkrili da učenici koji često čitaju novine, časopise, stripove i nefikcijske knjige nisu postigli znatno bolje PISA rezultate u čitanju od onih koji nisu čitali ove vrste štiva.

Međutim, učenici koji čitaju fikciju gotovo svakog dana postigli su otprilike 26 bodova više na ispitima čitanja od onih koji nikad ne čitaju takve knjige – što je otprilike istovrijedno razdoblju od 10 mjeseci dodatne nastave, prema OECD-u.

Istraživači su prvo smatrali da se to može pripisati tome da čitatelji fikcije provode više vremena na čitanje općenito – učenik koji čita neko klasično djelo pročitat će više nego njegovi kolege koji čitaju časopise.

Međutim, istraživači nisu pronašli nikakve dokaze koji bi poduprli tu tvrdnju te su otkrili da je „učinak fikcije” jednako važan kao i količina vremena koju učenici provedu čitajući.

Oni su također u obzir uzeli druge varijable poput spola, socio-ekonomskog statusa ili vrste škole da bi isključili alternativna objašnjenja za rezultate.

Komentirajući otkrića, profesor Jerrim je rekao da imaju važne implikacije:

„Roditelji i učitelji ne bi trebali poticati tinejdžere da čitaju bilo što. Umjesto toga, trebali bi usmjeravati mlade da više čitaju romane i druge dugačke fikcijske tekstove koji potiču dublje čitanje tijekom dužih razdoblja. To je posebno važno za dječake sa slabijom socio-ekonomskom pozadinom, odnosno za skupinu koja najmanje čita ovu vrstu štiva te koja ima slabije vještine čitanja od svojih vršnjaka.”

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i područja te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati učitelje širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
Vezani članci
Školski portal: Najmanje čitaju sedmaši i osmaši, i to samo zbog ocjene

Najmanje čitaju sedmaši i osmaši, i to samo zbog ocjene

…od sredine listopada do sredine studenoga. Školski knjižničari Hrvatske već…

Školski portal: Sve manje mladih čita

Sve manje mladih čita

… te steknemo njihovo znanje i mudrost, a život nam…

Školski portal: Radno opterećenje uzrokuje jaki stres

Radno opterećenje uzrokuje jaki stres

Izvještaj također otkriva da više od 70 posto učitelja smatra…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Sindikati: Spremamo nove prosvjede na Markovu trgu

Sindikati: Spremamo nove prosvjede na Markovu trgu

...najavivši prosvjedne akcije u srijedu i…

Školski portal: Knjige i učenje za budućnost !

Knjige i učenje za budućnost !

Interliber je najveća književna manifestacija u…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…