Zanimljivosti
OČITI PROBLEM
Inkluzija u učionici izazov je o kojem se učitelji boje govoriti
objavljeno: 5. studenoga 2019.

Inkluzija je koncept u kojem se učenici različitih sposobnosti poučavaju u jednoj učionici.

„Nikad nisam vidjela učitelje ovako uzrujane”, kazala je Sally CAPSTICK za jutarnji informativni program CBS-a. Dodala je kako ljudi inkluziju ne žele nazvati problemom, jer je ideja koja stoji iza nje zapravo predivna. „Ali došli smo do toga da su razlike među učenicima u pojedinim učionicama nevjerojatne”, rekla je Capstick, profesorica likovne umjetnosti i članica regionalnoga školskog odbora Cape Bretona.

ZAHTJEVI RASTU

Capstick je predsjednica sindikata učitelja u Novoj Škotskoj, ali je istaknula kako pitanje inkluzije u učionici postavlja kao zabrinuti učitelj, a ne kao glasnogovornik sindikata. Kaže da svjedočimo najvećem porastu zahtjeva prema učiteljima u posljednjih trideset godina. Dodaje kako je u jednom trenutku poučavala osmi razred, gdje je razina učeničkih sposobnosti varirala od razine nižih razreda osnovne škole do devetog razreda.

„Ljudi kažu kako smo prije četrdeset godina poučavali četrdeset učenika u jednoj učionici. To je točno. Ali tad nismo poznavali mnoge stvari s kojima se danas suočavamo i nije bilo toliko zahtjeva koje ste morali ispuniti kako biste pokušali zadovoljiti sve potrebe svih učenika.”

Kao dio programa uključivanja učenicima su dodijeljeni individualni programi koji se temelje na njihovim mogućnostima i potrebama.

Capstick kaže kako nitko ne želi dovesti inkluziju u pitanje iz straha da netko ne bi pomislio da ne žele učenike s posebnim potrebama u svojim učionicama, ali rezultat situacije u kojoj učitelji pokušavaju biti sve za svako dijete jest da na kraju nijedan učenik ne dobije ono što mu je potrebno.

„Učiteljem ne postajete zato što djeci želite neuspjeh”, kaže Capstick.  

………………

NAPOMENA

  • KANADA: CBC – višemedijskakanadska javna izvjestiteljska agencija.
  • Izvor: cbc.ca