Školstvo u medijima
ODLUKE KOJE DONOSITE MORAJU NUDITI NAJBOLJE RJEŠENJE ZA ODREĐENU SITUACIJU – ODMAH
Što napraviti ako učenik kaže da se učitelj namjerio na njega
objavljeno: 31. listopada 2019.
  • „Svi su to radili, ali ja sam jedini kažnjen!”
  • „On uvijek prvi počne!”
  • „Ona me jednostavno ne voli!” 

Svaki učitelj redovito ima prilike čuti nešto poput ovoga, pogotovo od učenika koji imaju problema s ponašanjem.

Uvijek bismo trebali podržavati svoje kolege, ali katkad se može nešto naučiti ako malo pomnije potražimo uzrok učeničkog nezadovoljstva.

Evo nekih pitanja koje možete postaviti.

ZAŠTO SE NEKI UČENICI OSJEĆAJU IZDVOJENO?

O čemu razmišljaju? Razumiju li zašto su ukoreni?

Katkad učenici koji trebaju dodatnu podršku za svoje ponašanje teško vide što je bio pokretač situacije.

Ako se cijeli razred neprimjereno ponaša, ali je upravo taj pojedinac primjerice odlučio baciti olovku, on možda ne shvaća zašto su njegova djela u općoj gužve u učionici izdvojena iz reakcija ostalih učenika.

RAZUMIJU LI UČENICI DA PRAVEDNOST NE IZGLEDA ISTO ZA SVAKOGA?

Veliki sam zagovornik pristupa „čvrsto, ali pošteno” uz dosljedno provođenje. Učenik će biti prvi koji će vam dati do znanja: „Ali i drugi je učenik napravio isto i njega ste samo upozorili, a meni ste rekli da moram ostati u učionici tijekom odmora.”

Jeste li dosljedni?

I ako jeste, razumiju li oni, iako ste drugog učenika samo upozorili, da je to zapravo bio njegov prvi prijestup, kao što je i učenik koji snosi posljedice imao svoj prvi prijestup?

Stvar je u tome da oni moraju razumjeti da nisu naučili ništa nakon upozorenja, jer ih i dalje upozoravate zbog iste stvari, što rezultira drukčijim ishodom za isto ponašanje.

RAZUMIJU LI UČENICI DA KATKAD I MI GRIJEŠIMO?

Katkad se moramo odmaknuti i razmisliti jesmo li (nenamjerno) nepošteni prema učeniku. Bez obzira na to jeste li spremni to priznati ili ne, neki vas učenici mogu živcirati više nego drugi. Ta izjava može zvučati kontroverzno, ali osvrt i subjektivnost o ovome pitanju moglo bi vam zaista pomoći da poduzmete pozitivne korake prema upravljanju učeničkim ponašanjem.

Napravite korak unazad i razmislite jeste li mogli drukčije riješiti tu situaciju. Ako je vaš zaključak da ste jače okrivili jednog učenika od drugoga, dajte im do znanja da ste samo čovjek i da vam je žao te da ćete ubuduće sigurno bolje razmisliti kako biste pravednije rješavali takve probleme.

Ako učenik shvaća da svatko katkad može pogriješiti, on će vjerojatno pokušati popraviti situaciju i pokušati razviti dobar odnos umjesto da vam obrambeno priđe zbog vaših prethodnih interakcija.

U trenutku ćete uvijek morati donijeti odluku o najboljem rješenju za određenu situaciju. Naposljetku, stručnjak ste i imate iskustva i zdravog razuma. Ali pokušajte se prema svima ponašati na isti način, čak i ako to znači kasnije dodjeljivanje drukčijih razina sankcija, u privatnom okruženju.

Npr., ako dva učenika rade istu stvar, oboje ih pošaljite ravnatelju.

Pošaljete li samo jednoga, oni će potražiti razliku između njih sebe te izabrati neku karakteristiku na koju vi niste ni pomislili (spol, rasa itd.), ali će osjećaj izdvojenosti ostati, a oni će ga pripisati vama i tom faktoru.

………………

NAPOMENA 

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com