LIKOVNI MI VOLIMO [52]

Maslina [grana i plod]

četvrtak, 31. listopada 2019.

Iz naše čitanke: Bilo je doista jako staro. Bogato razgranato, kvrgavo, zimzeleno stablo, namreškane žuto smeđe kore, guste zelene krošnje i lijepih zelenih plodova. Sazrit će u listopadu… [Smilja K. Pupovac, str. 43-44, Slovo po slovo 3, ŠK]

Maslina [grana i plod]

Katkad učenici jezične slike trebaju pretvoriti u vlastite vizualne slike, bez predložaka i gotovih ilustracija. Potrebno je da tekst pročitaju i da doživljaj stare masline pune ploda, koja je svoju granu ispružila junacima pročitane priče, učenik doživi kao vlastitu sliku koju će prikazati.

Za to sam izabrala crtanje mekanom B olovkom.

Učenike je najviše zanimalo kako dobiti tonove sive boje pa smo upotrijebili izraz TONIRANJE/SJENČANJE. Mnogi su odmah tu riječ povezali sa šminkom kojom se koriste mame prilikom sjenčanja očiju. Isprobavali smo na dodatnom papiru kako nastaju sjene, kako možemo dobiti tamnije i svjetlije tonove i koliko sve to ovisi o gustoći crta i samome pritisku olovke. Vrlo su brzo uočili zašto s HB olovkom ne bi mogli uspješno prikazati granu masline.

LIKOVNI JEZIK:

  • ton
  • crte po toku
  • sjenčanje (pritisak olovke)
  • volumen/ploha

ISHOD:

OŠ LK A.3.1.

Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje

Učenik u stvaralačkom procesu i izražavanju primjenjuje:

‒  likovni jezik (obvezatni pojmovi likovnog jezika i oni za koje učitelj smatra da mu mogu pomoći pri realizaciji ideje u određenom zadatku)

‒  iskustvo usmjerenog opažanja

‒ doživljaj temeljen na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama

‒ slobodne asocijacije na temelju poticaja.

OŠ LK B.3.2.

Učenik uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te opisuje vlastiti doživljaj stvaranja.

uku A.2.3.

3. Kreativno mišljenje

Učenik se koristi kreativnošću za oblikovanje svojih ideja i pristupa rješavanju problema.

LIKOVNO-TEHNIČKO SREDSTVO:

B olovka

VREDNOVANJE: VRŠNJAČKO

Iznimno su bili ponosni ugledavši svoje radove izložene na smeđoj podlozi kolaž-papira.

Rekli su da im je bilo vrlo teško izraditi rad i da nisu očekivali da će morati uložiti toliko strpljenja, urednosti i pažljivog pristupa izradi svakog lista.

Sami su ocijenili radove, međusobno objašnjavajući ostvarenost zadataka, a posebno su naglasili da misle da su svi ostvarili zadatke.

………………..

Vezani članci
Školski portal: Lijepe riječi

Lijepe riječi

Imam osjećaj da smo „oguglali“ na sve što je pohvalno…

Školski portal: Geometrijska apstrakcija

Geometrijska apstrakcija

... i njihovim apstraktnim pristupima određenoj temi. Učenicima se iznimno svidjela pomisao…

Školski portal: Tragovi u šumi

Tragovi u šumi

Učenici su posebno uživali u jesenskom tepihu lišća, zvuku šuštanja,…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Sindikati: Spremamo nove prosvjede na Markovu trgu

Sindikati: Spremamo nove prosvjede na Markovu trgu

...najavivši prosvjedne akcije u srijedu i…

Školski portal: Knjige i učenje za budućnost !

Knjige i učenje za budućnost !

Interliber je najveća književna manifestacija u…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…