Školstvo u medijima
RAD SA SPOROM DJECOM MOŽE BITI IZAZOVAN
Kako pomoći učenicima koji presporo završavaju zadatke
objavljeno: 7. studenoga 2019.

Čak i u idealnim uvjetima, teško je reći sve što kurikulum obuhvaća.

Ako niste sigurni kako najbolje pružiti podršku svojim sporijim učenicima, napravite stanku i detaljno procijenite svaku pojedinačnu situaciju.

POSTAVITE SI SLJEDEĆA PITANJA O UČENIKU:

  • Postoje li neke druge okolnosti koje učenika sprječavaju da završi svoj rad?
  • Kako mjesto učenikova stola u učionici utječe na njegovu produktivnost?
  • U kontekstu učenikove akademske i društvene povijesti, je li ovo ponašanje tipično za dijete?
  • Ima li ovaj učenik neke druge potrebe u vezi s učenjem koje utječu na njegovu ili njezinu sposobnost da završi svoje školske zadatke?
  • Usporedite ovo ponašanje s učenikovim radom na drugim predmetima. 

Nakon što ste odgovorili na ova pitanja, vrijeme je da odlučite kako nastaviti. Uvijek je pametno prvo kontaktirati učenikovu obitelj i dati joj do znanja da imate problem. Možda je sve što učenik treba zapravo samo malo poticaja kod kuće da bi ga se motiviralo za školski rad.

Ako obitelj ne pruža podršku svom djetetu ili ako ne zna što napraviti, vrijeme je da se obratite drugim profesionalcima u školi. Morate okupiti profesionalni tim koji će poslužiti kao mreža podrške za učenika.

Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da potaknete i sporije učenike da završe svoj posao na vrijeme.

♦♦ POBRINITE SE DA ŠKOLSKI ZADATCI BUDU BITNI I RAZNOLIKI.

Budimo iskreni: ispunjavanje radnih bilježnica iz dana u dan može biti dosadno i jednolično. Umjesto toga, pobrinite se da ispunite dan raznolikim aktivnostima za učenike: grupne i samostalne aktivnosti; radne bilježnice i praktične aktivnosti; mrežne i izvanmrežne aktivnosti.

♦♦ ODREDITE UČENIKA KOJI ĆE BITI „PRIJATELJ POMAGAČ” DRUGIM UČENICIMA

Prijatelj pomagač može biti učenik koji će – nakon što je završio vlastiti posao – prošetati učionicom i pomoči drugima kad je to potrebno. Kad bi svaki učenik imao priliku pomoći nekome, možda bi tad čak i sporiji učenici požurili sa svojim poslom tijekom onih dana kad su oni zaduženi pomoći drugima.

♦♦ MJERITE VRIJEME

Digitalni sat na pametnoj ploči može biti odlična stvar za djecu nižih razreda, budući da mnogi od njih nemaju sposobnost konceptualizacije vremena. Ako nemate pametnu ploču u učionici, možete iskoristiti veliki digitalni sat koji ćete staviti na pročelje učionice. Ako imate nekoliko sporijih učenika, možete svakome dati mali, jednostavan sat.

♦♦ RAZLOMITE VELIKE ZADATKE NA MANJE

Katkad je teško započeti kad pred sobom imate neki veliki zadatak. Učenici koji obično trebaju pomoć da bi završili svoj posao najvjerojatnije će se slediti kad se nađu pred zadatkom koji se sastoji od pet koraka. Razlomite velike zadatke na male zadatke da bi ih učenici lakše probavili.

♦♦ PRILAGODITE RADNO OPTEREĆENJE

Napravite stanku i zapitajte se: trebaju li učenici zaista završiti sve ove školske zadatke? Razmislite o tome postoji li nešto što možete napraviti da njihov opseg posla bude ravnomjerniji ili manji.

♦♦ ISPROBAJTE „SUSTAV POBUDA”

Neki se učitelji koriste naljepnicama, etiketama ili nekom vrstom žetona kako bi potaknuli učenike da završe svoje zadatke. Kad učenik završi zadatak, možete mu dati žeton koji se stavlja u posebnu staklenku, a na kraju tjedna izvlače se žetoni za neku nagradu: dodatno vrijeme na iPadu, prilika da sjedite u učiteljevoj stolici dio dana itd.

♦♦ IZGRADNJA ODNOSA S RODITELJIMA

U idealnom slučaju, škola je savršeno sjedinjenje podrške roditelja i škole, ali znamo da stvari ne funkcioniraju na taj način. Ako su obitelji voljne i sposobne pomoći, tad razmislite o primjeni svakodnevnoga kontrolnog popisa. Taj popis može biti jednostavan list papira koji sadrži po jednu kućicu za svaki dan u tjednu. Učenik može zaraditi smješka, neutralno ili namršteno lice, ovisno o svome radu. Ovaj popis podrazumijeva minimalan angažman učitelja, ali služi kao dosljedan alat koji obiteljima daje informaciju o učenikovu radu u školi. Ako je dijete radilo naporno i završilo zadatak, tad ga kod kuće može čekati mala nagrada. Ako nije završilo zadatke, tad obitelj može postupiti u skladu s time.

……………

NAPOMENA

  • SAD: We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com