Školstvo u medijima
PET JEDNOSTAVNIH KORAKA
Prva pomoć za ublažavanje učiteljske tjeskobe
objavljeno: 14. studenoga 2019.

Mahnito trčite kroz dan i prožima vas panika dok razmišljate o tome što sve morate napraviti?

Većina učitelja i nastavnika ima iskustava s nekim oblikom tjeskobe. Međutim, za neke to može postati iscrpljujuće te ih može spriječiti da profesionalno obavljaju svoj posao.

Na početku karijere naivno sam mislio da će preuzimanje dodatne odgovornosti olakšati moje probleme s tjeskobom, koju sam smatrao normalnim aspektom ovog posla. No to je naravno samo pogoršalo stvari i rezultiralo profesionalnim sagorijevanjem. Stvari su se morale promijeniti. I to brzo.

Sljedećih pet koraka pomoglo mi je da shvatim kako svoj tjeskobni temperament pretvoriti u poticaj u obavljanju posla.

1. PRIHVAĆANJE 

Svoj posao uvijek obavljamo uz određen stupanj tjeskobe; to može biti zdravo i poticaj da budemo bolji u onome što radimo. Umjesto da se borimo protiv osjećaja stresa i tjeskobe, može biti korisnije zauzeti suzdržan pristup.

Ako tijekom dana primijetimo da se osjećamo tjeskobno, to nam može pomoći da se osvrnemo na uzrok problema te da poduzmemo proaktivne korake za rješavanje tih emocija.

2. HIGIJENA SPAVANJA 

Ovaj posao troši energiju te katkad od nas traži da dajemo sve od sebe šest sati na dan ili i više od toga. Osjećaj tjeskobe može se pojačati ne dopustimo li si dovoljno vremena za odmor.

Pokušajte smanjiti količinu kofeina, uzmite stanku od posla i elektroničkih uređaja barem sat vremena prije spavanja i držite se redovitog vremena odlaska na spavanje. 

3. IMAJTE RAZUMIJEVANJA I SUOSJEĆANJA PREMA SEBI

Ne iznenađuje što postoji toliko perfekcionista u poučavanju. Naposljetku, to je zanimanje koje će privući idealiste i one koji su odlučni napraviti sve što mogu da pomognu mladima da uspiju. Međutim, moramo biti svjesni opasnosti koje perfekcionizam donosi te prepoznati da je to glavni izvor tjeskobe.

Umjesto da uvijek krivimo sebe i smatramo se odgovornima za svaki neuspjeh, moramo na sebe gledati s istom dozom brižnosti, ljubaznosti i suosjećanja koju imamo za svoje učenike – to je ključno za naše mentalno zdravlje.

Davanje prednosti onome što nam pruža užitak i daje smisao našem radu može unijeti mirnoću u naš rad te nas učiniti boljima u svome poslu. Obitelj, prijatelji i hobiji ključni su u borbi protiv tjeskobe.

4. STOICIZAM I STRATEGIJA 

Stoička nas filozofija potiče da uzmemo u obzir ono nad čime imamo kontrolu te da pažnju usmjerimo na te stvari. Nemamo nikakvu kontrolu nad raznim uzrocima tjeskobe na radnome mjestu, ali možemo kontrolirati kako reagiramo na njih. Strateško nam razmišljanje može pružiti osjećaj kontrole nad svojim reakcijama. Ako znamo gdje su uzroci i okidači tjeskobe u nadolazećim tjednima, tad nam to može pomoći da im pristupimo na način kojim ćemo se lakše nositi s njima.

5. POZITIVNOST

Katkad se trebamo prisiliti da napravimo stanku i prepoznamo pozitivne stvari koje nas okružuju. To može biti nešto jednostavno poput zapisivanja triju stvari koje su obilježile naš dan: odličan učenički rad, prekrasna interakcija s nekim učenikom, trenutak u lekciji u kojem je sve „kliknulo”.

Ako to pretvorite u naviku, tad ćete tjeskobne misli uspješno prigušiti pozitivnijom perspektivom.

……………..

NAPOMENA

  • SAD: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i područja te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash