Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
Lijepe riječi
objavljeno: 3. siječnja 2020.

Imam osjećaj da smo „oguglali“ na sve što je pohvalno − na uspjehe svojih učenika, na dobro ozračje u razredu… Katkad mi izgleda kao da se natječemo u tome kome je gore i teže.

Ima već neko vrijeme da sam odlučila maknuti se od negativnosti i da više ne čitam tuđe gluposti. Posvetila sam se čitanju literature i učenju. Nekako sam se pronašla u zajednici izvan naših okvira. Iako ni tamo ne cvjetaju ruže, u razgovoru ne ističu samo negativnosti, nego imaju pozitivnu iskru i traže način da je pretvore u pozitivan požar.

Postoji i skupina koja me pokušava prikazati kao digitalnoga „frika“ koji ne zna raditi bez tehnologije. Zbog toga se „slučajno“ moji digitalni sadržaji ne upotrebljavaju.  

Više se na to i ne osvrćem. Ogledalo mojega rada moji su učenici − njihov žamor i njihova želja da budu dulje od predviđenoga vremena u školi.

Jedna mi je majka na informacijama rekla: „Moj sin ide sretan u školu, zadaća nije problem, napisana je prije nego što dođem s posla, a njemu je najvažnije da ne razočara svoju učiteljicu koju voli.“ Takve stvari čine me sretnom.

Zato je u posljednje vrijeme moja učionica postala moj skriveni kutak, ne napuštam je čak ni tijekom odmora.

Na društvenim su mrežama, prvi put otkad se bavim edukacijom, ljudi počeli lijepim riječima komentirati moj trud, volonterstvo i želju za dijeljenjem učenja. Naslovnice nisu ono čemu težim, moj je cilj i želja da se dobri primjeri rada prošire u što više učionica.

Nikoga ne možete natjerati niti mu narediti (barem ja ne mogu) da što radi. Međutim, možete i trebate biti pristojni, kulturni i, što je najvažnije, trebate biti čovjek. Kada me pitaju kako sam što smislila ili zašto radim to što radim, uvijek pred očima vidim razred − ne odličan razred, nego svoj razred, razred različitih mogućnosti, učenike s različitim predznanjem, različitim obiteljskim odnosima i različitoga odgoja. Znam da moram smisliti dodatne sadržaje za one koje to zanima. Isto tako, moram prilagoditi sadržaje onima kojima to treba. Znam da moram biti njihov odgojni i moralni uzor te da će me kopirati sljedećih godinu-dvije u svakoj prezentaciji koju budu radili i u svakome predstavljanju pred većom skupinom ljudi.

 

Počnite vraćati lijepe riječi u svoj rječnik. Kad pozdravljate svoje ukućane, nasmiješite se. To će ih potaknuti na to da uzvrate osmijeh. Dan će odmah postati bolji.

Potrudite se upotrebljavati lijepe riječi, govorite o radu u razredu pozitivno i na kraju dana osjećat ćete se drukčije. Krenite malim koracima prema boljemu sutra.

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■

……….

Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige