Školstvo u medijima
SVI IMAMO PREDNOSTI I MANA
Promatranje vlastitog razreda u radu s drugim učiteljem može nam pomoći
objavljeno: 13. studenoga 2019.

…ocjenjivanje, procjenu, upravljanje ponašanjem te na suradnju s roditeljima, stoga je u redu napraviti korak unatrag, procijeniti sebe kao učitelja i pokušati shvatiti kakav je vaš razred zaista.

Promatranje vlastitog razreda u radu s drugim učiteljem ima brojne koristi i može nas naučiti vrijednim stvarima ako se uspijemo odreći nadzora, makar i na jedan sat.

PROMATRANJE UČITELJA: PREPOZNAVANJE DOBRIH I LOŠIH PRAKSI

U svojoj prvoj godini poučavanja kolege su mi uvijek savjetovali da budem dominantniji i samopouzdaniji. Vidjeti kako drugi učitelj pokazuje te kvalitete bilo je zaista korisno.

Izgradnja autoriteta zahtijeva vrijeme, međutim promatranje iskusnijega kolege kako učinkovito upravlja vašim razredom može ubrzati ovu promjenu.

Međutim, to mi je također omogućilo da budem svjestan svojih prednosti. Smatram tako da sam neke stvari radio bolje od učitelja koje sam promatrao, primjerice postavljao sam učenicima izazovna popratna pitanja te im davao dovoljno vremena da se osvrnu i analiziraju vlastite uspjehe.

Svi imamo prednosti i mana; promatranje drugog učitelja u radu može nam pomoći da shvatimo koje su.

PREPOZNAT ĆETE DJECU KOJA SU OBIČNO NEPRIMJETNA U RAZREDU

Svi imamo učenike kojima naizgled „dobro ide”, koji su uslužni i ljubazni, ali kad pogledate njihovu bilježnicu na kraju sata morate se zapitati na kojem su planetu bili posljednjih sat vremena.

Promatranje svog razreda iz neučiteljske perspektive zaista mi je pomoglo da prepoznam djecu koja možda ne izgledaju kao da trebaju pomoć, ili je možda neće zatražiti, ali trebaju barem malo više uputa ili vodstva.

PRIMIJETIT ĆETE MANJE OČITA PONAŠANJA

Neka su djeca više zainteresirana za kopanje nosa nego za lekciju. Jedan je učenik primjerice gradio nekakvu strukturu pomoću pisaćeg pribora na svome stolu. Skupina učenika dodavala je, pak, gumicu ispod stola i igrala neku nerazumljivu igru. Sve te male stvari ne prekidaju nastavu, ali svejedno sprječavaju učenje i napredak u lekciji.

Promatranje drugog učitelja također može pomoći naglasiti ostale prepreke u učenju. Na primjer, uočio sam neke učenike koji su se iz nenastavničke perspektive činili neodlučnijima u lekciji, što mi je pomoglo da bolje usmjerim svoju pomoć i upute učenicima.

VIDJET ĆETE DA SVI UČITELJI GRIJEŠE

Nekoga tko je stariji ili ima više iskustva od vas lako se na neki način može smatrati boljim od vas. Međutim, vidjeti kako drugi učitelj učenicima zadaje nešto što smatra izazovnijim grupnim radom, a koji je zapravo prelagan za njih, poručuje nam da se možemo pripremati i planirati koliko god želimo, ali neće sve uvijek funkcionirati.

Svi griješimo, vjerojatno nekoliko puta dnevno ili čak nekoliko puta tijekom lekcije. Nitko nije imun na to, bez obzira na to koliko dugo poučava.

DOBIT ĆETE VIŠE OD ODRASLIH KOJI VAS PODRŽAVAJU

Želite li iskoristiti pomoć druge odraste osobe na satu, dobra bi ideja bila da najizazovnijoj djeci ili onoj kojoj je potrebna podrška dodijelite dodatnog učitelja kao pomoć u svladavanju nastave.

Međutim, to nije uvijek najkorisnije. Jednako vrijeme posvećeno svakom učeniku mnogo je produktivnija metoda. Primjerice, promatrajući svog pomoćnika na nastavi kako se „bori” s djetetom koje ima ADHD shvatio sam da bismo oboje imali više koristi od različitih interakcija s različitim ljudima, umjesto da svaki dan proživljavamo slične probleme.

 ……………..

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com