Učitelji stvaraju
LIKOVNI MI VOLIMO [54]
Plan mjesta
objavljeno: 15. studenoga 2019.

… u našem gradu ima geometrijske oblike. Vidjevši ideju kolegice Lidije Križanić odlučila sam znanje iz Prirode i društva proširiti i na sadržaje Likovne kulture.

Uvećala sam do najveće moguće mjere središte Svete Nedelje na Googleovim kartama te ispisala slike (fotografije) Svete Nedelje iz različitih položaja. Zajednički smo ponovili što je to kadar te označili dio karte kružnim ili pravokutnim oblikom.

Sadržaj smo zatim krenuli označavati likovnim jezikom, što su to šarene, a što nešarene boje. Da bi izgled mjesta bio prepoznatljiv koristili smo se znanjem čitanja karte i ceste (prometnice) označili crnom bojom. Dalje sam prepustila dječjoj volji da šarenim bojama oboje kadar pred njima.

CJELINA:         

  • boja, ploha

NASTAVNA TEMA:     

  • kadar, šarene i nešarene boje

NASTAVNO PODRUČJE:        

  • oblikovanje na plohi

MOTIV (VIZUALNI, NEVIZUALNI ILI VIZUALNI JEZIK KAO POTICAJ):

  • plan mjesta

KLJUČNI POJMOVI:    

  • kadar, šarene i nešarene boje, plan mjesta (uže središte)

LIKOVNI MATERIJALI I TEHNIKE:       

  • flomasteri

OŠ LK C.3.1.

Učenik opisuje i u likovnom i vizualnom radu interpretira kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju. Likovnim i vizualnim izražavanjem učenik:

  • uočava na koji način prostornom organizacijom čovjek prilagođava svoj životni prostor prirodnom okruženju i svojim potrebama te izrađuje plan i maketu mjesta
  • opisuje i u crtežu ili maketi varira oblik uporabnog predmeta vezanog za njegove svakodnevne aktivnosti
  • razlikuje različite vrste vizualnih znakova u okolini te oblikuje piktograme vezane za svakodnevne aktivnosti.