Zanimljivosti
OŠ SUNJA > KREATIVNI PRISTUP LEKTIRI
Obrada lektire Družba Pere Kvržice po uzoru na Escape room [bijeg iz sobe]
objavljeno: 25. studenoga 2019.

…kako napisati kratki sadržaj ili redoslijed radnji koji na kraju završi kao detaljan opširni sastavak koji  većinom osmisle roditelji. Nema smisla.

Naravno, i moji su se učenici slično snalazili pa sam, kao i mnogi učitelji,  čitala i pronalazila ideje, razmjenjivala iskustva na internetu, osmišljavala nešto novo, kreativnije, motivirajuće, sve kako bih djeci približila čitanje.

Mislim da je i ovo vrlo bitno, uvijek učenicima ostavim dovoljno vremena za čitanje, a i sačekamo koji dan one malo sporije.

OBRADA LEKTIRE TREBA BITI ZANIMLJIVA I MOTIVIRAJUĆA

Kako bih učenike što bolje motivirala za čitanje lektire uvijek je obrađujem na drukčiji i zanimljiv način.

Posebno volim kada je to iznenađenje za učenike. Učenicima navijestim da opet pripremam novo i drukčije iznenađenje i to im je sada sasvim dovoljna motivacija za čitanje. 

Često sami zahtijevaju da obrade lektiru na već poznati način koji im se svidio, ali i sami daju ideje. Vole glumiti, stvarati, izražavati se.

  • Evo još jedne zanimljive ideje za obradu lektire.

Lani sam s prijateljima sudjelovala u nesvakidašnjoj avanturi. Uplatili smo Escape room i stvarno se odlično zabavili.

To je prostorija u kojoj se timskim radom u 60 minuta mora, otkrivajući razne tragove, riješiti niz zagonetki i tajni, dešifrirati kodove i sl. kako bi se pronašao skriveni predmet ili otkrila konačna tajna ili rješenje problema.

Znala sam da će učenici uživati osmislim li nastavu na sličan način.

AKTIVNOSTI

Prije nastave pripremila sam, polijepila i posakrivala sve što sam osmislila za blok-sat lektire. 

Ušavši u razred zaključala sam vrata učionice, ubacila ključ u zaključani poštanski sandučić  i sa smiješkom objasnila da će morati riješiti puno zagonetki i zadataka iz lektire kako bi izašli iz učionice. Zavladao je žamor od silnih pitanja malih iznenađenih lica. 

Učenici će raditi u skupinama i natjecat će se, skupljati bodove, ali konačno rješenje, do kojeg će doći zajedničkim trudom, dovest će ih do ključa sandučića u kojem je sada ključ učionice.

A možda se u sandučiću krije još koje iznenađenje! Moraju biti brzi i složni kako bi što prije došli do ključa. Sami će si nakon završetka svakog zadataka stavljati bodove [samovrednovanje], a o tome tko će zaslužiti bod odluke donijet će unutar skupina [vršnjačko vrednovanje]. Za bodove je poslužila dječja slagalica – bockalica, u različitim bojama za svaku skupinu.

U prilogu je detaljan tijek aktivnosti s uputama, ishodima i primjerima zadataka.     

……………….

Piše: Irena JOVANOVIĆ, OŠ Sunja

….

Diplomirana sam učiteljica razredne nastave s pojačanim programom iz nastavnog predmeta Glazbena kultura. Učiteljica sam u Osnovnoj školi Sunja. Volim raditi s djecom i mnogo slobodnog vremena ulažem u rad. Zadovoljstvo i poticaj moji su mi učenici koji rado i s veseljem dolaze u školu, pričljivi su i kreativni na nastavi. Prije sedam godina osnovala sam dječji zbor Lastavice. Pišem i skladam dječje pjesme za koje snimamo videospotove za Dječju televiziju, organiziram priredbe, igrokaze, mjuzikle i koncerte za djecu koji su uglavnom humanitarni, sudjelujemo na međunarodnim dječjim festivalima.