Školstvo u medijima
BRITANSKI FILOZOF S RAZLOGOM GOVORI
Zašto svi moramo razumjeti znanost
objavljeno: 29. studenoga 2019.

…S druge strane, svi imamo prijenosna računala, letimo zrakoplovima i koristimo se uređajima u našim domovima, ali nismo svjesni što stoji iza njih. Ovo je velik problem, jer nas čini robovima tehnologije. Što manje znamo, veći su izgledi da budemo manipulirani ili pod utjecajem onih koji nemaju najbolje namjere.

Isto se događa i s problemima vezanima za okoliš i klimatske promjene. Kad bismo znali koja su znanstvena objašnjenja posrijedi, bili bismo voljniji raditi pritisak na vlasti odgovorne za donošenje odluka.

– Svijest o znanosti mora početi obrazovanjem. O znanosti poučavamo tradicionalno, vođeni mišlju da će oni koje poučavamo postati znanstvenicima. Zbog toga mnogi odustaju od nje. Moramo shvatiti da bismo svi mogli usvojiti odlično razumijevanje znanosti bez potrebe da postanemo stručnjaci u tehničkom području. Uzmite za primjer programe mnogih sveučilišta koja su od samog početka previše specijalizirana. Umjesto toga, bolje bi bilo da shvatimo kako obrazovane osobe trebaju usvojiti znanja kako prirodnih tako i društvenih znanosti. Isto tako, treba nam bolja razmjena mišljenja ljudi koji rade na terenu i takoreći običnih ljudi na ulici. Iza svakoga malog predmeta koji je znanstveno osmišljen postoji cijeli jedan svijet. Naša je obveza znati nešto o tom svijetu, imati uvid u to kako je predmet napravljen. Taj će nas uvid fascinirati, ali istina je i da je on iznimno važan za sve nas – dodaje Grayling i svima poručuje da postoji velika opasnost od zaostajanja i nepoznavanja onoga što se događa oko nas, a od čega tek tako okrećemo glavu, ako se ne uključimo u proces učenja. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema BBC ]