Zanimljivosti
ZNANOST ZNA
Nemotivirani geni
objavljeno: 23. travnja 2015.

Naime, istraživanje provedeno na više od 13 tisuća blizanaca iz šest zemalja (SAD, Velika Britanija, Kanada, Japan, Njemačka i Rusija) pokazalo je da se 40 do 50 posto razlika koje postoje u motiviranosti djece za učenje može objasniti genetičkim naslijeđem od njihovih roditelja.

Rezultati su iznenadili istraživače, koji su očekivali da čimbenici poput obitelji i učitelja mogu biti važniji od genetičkih u motiviranju djece.

Suočeni s nalazima istraživanja, sada bismo trebali dvaput promisliti prije negoli automatski okrivimo roditelje, učitelje ili učenike zbog nemotiviranosti jer možda nitko od njih nije odgovoran. Potvrđeno je da postoje nasljedne razlike u ličnosti koje snažno utječu na motivaciju.

Rezultati ne znače da postoji gen odgovoran za količinu uživanja u učenju, nego da istraživanje pretpostavlja postojanje složenog procesa koji uključuje gene i odnos s okolinom, što utječe na dječju motiviranost za učenje.

Bez odlaganja valja nastaviti s poticanjem i motiviranjem učenika u učionici, složni su znanstvenici, ali istraživanje sugerira da ti mehanizmi mogu biti složeniji nego što smo prije mislili.

Izvor:

http://news.osu.edu/news/2015/04/08/genetic-motivation/