Školstvo u medijima
OSIM DJETETOVA MIŠLJENJA, POTREBNO JE POSLUŠATI I MIŠLJENJE DRUGIH
Što ako učitelj obavlja svoj posao pošteno, a dijete slabo uči?
objavljeno: 3. prosinca 2019.

Učiteljica Anastazija MOROZOVA ispričala je događaj koja najbolje ilustrira činjenicu da je, osim djetetova mišljenja, potrebno poslušati i mišljenje drugih.

Na poslu, kod jedne poznanice dogodila se zanimljiva situacija. U odjel na kojem je radila Galina IVANOVNA došla je nova zaposlenica koja se tek nedavno doselila u grad sa svojim sinom. Dječak se upisao u lokalnu školu. Nakon dva mjeseca Galina i njezina nova kolegica povele su razgovor o obrazovanju.

„Gal, ne znam što činiti. U školi u koju ide moj sin prava je noćna mora. Ništa ne znaju, ne umiju objasniti, a zahtijevaju previše. Profesorica geografije jednom je riječju – čudovište. Ništa ne zna precizno objasniti, a učenicima zadaje zadatke kao da brane doktorat. Jedinice dijeli šakom i kapom. Uz to je u stanju dati jedinicu i za najmanje kašnjenje na sat. Sutra je roditeljski sastanak, moramo otvoriti temu o ovoj nastavnici! No malo je nezgodno, nikoga još ne poznajem. Što činiti? Ne možete dopustiti da se djetetu nanosi šteta! On se trudi. Uči, piše domaću zadaću. Ne provjeravam svaki zadatak, ipak je on osmaš, ali vidim koliko sjedi za svojim radnim stolom. Znači – radi.”

„Da, baš nemaš sreće s učiteljima. Moraš, naravno, nešto poduzeti. Mi imamo odličnu nastavnicu iz geografije. Djeca je obožavaju. Objašnjava gradivo tako jasno i zanimljivo da moja kći kod kuće treba samo ponoviti lekciju i dovršiti pismene zadatke. Nastavnica je stroga, ne dopušta nerad, ali je poštena. Kod nje na satu svi rade, nikome ne pada na pamet izvoditi gluposti. Oni koji polože ispit iz geografije uglavnom dobivaju petice ili četvorke. U razredu moje kćeri, istina, ima nekoliko neradnika koje ništa ne zanima, čak ni na satu ovakve učiteljice ništa ne nauče, no ovdje se barem ponašaju primjereno i nikome ne smetaju. Ove su godine dobili novog učenika koji ništa ne radi i kasni na nastavu po pola sata! Pokušao je i ometati nastavu, ali ga je učiteljica brzo zauzdala. Svaki put kad zakasni ili krene ometati kolege, ona ga odmah pita zadatke iz domaće zadaće. Nikad nije spreman, stoga svaki put dobije jedinicu. Zato je sad prestao kasniti, no još uvijek ništa ne radi.”

  • „I mi bismo htjeli takvu učiteljicu koja može objasniti bilo koju temu, a ne ovakvu blesavu učiteljicu koja djeci nanosi štetu.”
  • „Pokušajte u Tridesetoj.”
  • „I moj je u Tridesetoj. A u kojem je razredu tvoja kći?”
  • „U 8. b.”
  • „I moj je u 8. b!”

Neugodna tišina. Razgovor je završen. Znači, isti je učitelj nekom idealan, a nekom nije, nekom je čudovište.

………………

NAPOMENA

  • RUSIJA: Mel.fm – portal posvećen obrazovanju i odgoju.
  • Izvor: mel.fm