Školstvo u medijima
I NAKON 22 GODINE PRONALAZIM MOTIVACIJU ZA OSTANAK U UČIONICI
Zašto ne napuštam ovo zanimanje
objavljeno: 5. prosinca 2019.

STALNA POTRAGA ZA USAVRŠAVANJEM I POBOLJŠAVANJEM

Danas sam definitivno bolji učitelj nego što sam bio s 22 godine. Kad bih se barem mogao ispričati svojoj prvoj skupini učenika koju sam poučavao kad praktički nisam ni planirao svoje lekcije, a moja se strategija upravljanja učionicom sastojala od gašenje svjetla i vikanja na cijeli razred.

Malo je reći da sam danas mnogo bolji učitelj. Upotrebljavam diferencirane planove lekcija koji obuhvaćaju višestruke standarde te mogu pridobiti pozornost svih svojih učenika samo jednim ozbiljnim „učiteljskim pogledom”.

To naravno ne znači da sam shvatio apsolutno sve u vezi s poučavanjem. Još uvijek svake godine u svojoj učionici imam učenike do kojih ne mogu potpuno doprijeti. Često se pitam jesam li mogao napraviti nešto više za njih. Bi li pomoglo da sam nazvao roditelje nakon loše ocjene na ispitu? Neki učenici u meni potiču više pitanja nego što nude odgovora. To očito frustrira, ali i motivira. Ako prihvatimo ideju da nikad nećemo sasvim ovladati poučavanjem, tad ove izazove možemo iskoristiti kao motivaciju.

DRAGOCJENA PRIJATELJSTVA

Jedna od najboljih stvari u ovome poslu jesu kolege koji vam uvijek čuvaju leđa, s kojima dijelite svoje uspjehe i surađujete u rješavanju problema. Ključno je da pronađete učitelje u svojoj školi koji vaš posao čine boljim. Kolege na koje se možete osloniti možda nisu uvijek u učionici do vaše. Potražite učitelje o kojima djeca još uvijek pričaju nakon što su otišla iz njihovih učionica. Uspostavite kontakt s učiteljima koji dijele zajedničke interese s vama ili koji vas nasmijavaju. Kvalitetni odnosi s kolegama učinit će vašu nastavničku karijeru mnogo boljom i kvalitetnijom.

SLOBODA DA BUDEMO ‘ŠTREBERI’

Većina ljudi ionako pretpostavlja da su učitelji štreberi, stoga sam potpuno prigrlio tu ulogu. Uživam u tom osjećaju da uvijek postoji nešto novo što bih trebao naučiti. Nikad se ne ustručavam postavljati mnogo pitanja u društvenim situacijama. Sve je to dio moje učiteljske uloge – uvijek učiti i ostati korak ispred svojih učenika.

Bez obzira na to koja je vaša učiteljska uloga, ako se zabavljate dok učite nove stvari izbjeći ćete dosadu i inertnost. Odlični učitelji ne inspiriraju svoje učenike zato što već sve znaju, već zbog toga što uz njih kontinuirano uče i rastu.

DRUŠTVENO VAŽAN RAD

Tijekom onih teških dana u učionici koje svi proživljavamo katkad maštam o uredskom poslu na kojem sjedim u vlastitom uredu, sam pijem kavu i obavljam svoj posao u potpunoj izolaciji. U takvim trenutcima volim podsjetiti samoga sebe na to koliko su čak i oni najteži dani u životu nastavnika zapravo važni.

U svakodnevnom poučavanju obično se pokušavam usmjeriti na one male interakcije koje učenicima mnogo znače, poput kratkog razgovora o učenikovu novom kućnom ljubimcu, pozitivan e-mail roditeljima o napretku njihova djeteta, personalizirani pozdrav s bivšim učenikom na hodniku.

Ovakve trenutke učenici katkad pamte dugo nakon što završe školu. Sjećaju nas se ne zbog naših planova lekcija, već zbog osobnih veza i odnosa koje uspostavljamo s njima. Naše riječi i naša djela učenike mogu motivirati, inspirirati ili pak obeshrabriti. Imati takvu moć nad tuđim životima ujedno je privilegij i odgovornost koju moramo svakoga dana ozbiljno shvatiti.

LJETNI ODMOR

Dok mnogi od nas rade dodatne poslove tijekom ljeta ili provode ljeto planirajući lekcije i profesionalno se razvijajući, ljetni su praznici za mene mentalni odmor i osvježenje. Ljeto provodim sa svojom obitelji i tad zamišljam da sam tajni superjunak u iščekivanju svoje sljedeće avanture.

Bez obzira na to je li ljeto pravi odmor za nastavnike, to je prilika da odmorim svoje učiteljske mišiće. Do kolovoza osjećam da mi se energija vratila. Većina je izazova iz prethodne godine zaboravljena. Ponovno oblačim svoj superjunački plašt i počinjem ispočetka.

Svakodnevni rad s djecom rijetko je kada dosadan. Djeca su prirodno zabavna bića. Njihova znatiželja i energija ostavljaju trag na meni i to je razlog zbog kojeg se vraćam u sučionicu. Bez obzira na to koliko se obrazovanje promijeni, djeca će uvijek trebati dobre učitelje, a mi ćemo uvijek trebati njih.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Portal EDUTOPIA mrežna je zajednica koja promiče i dijeli znanje o obrazovnim temama. Autori portala ističu projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, integraciju tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org