Školstvo u medijima
REAKCIJE NA REZULTATE PISA ISTRAŽIVANJA U DRUGIM ZEMLJAMA
Učenici iz Kine i Singapura opet ispred svih
objavljeno: 9. prosinca 2019.

… Jiangsu i Zhejiang, dok je Singapur završio na petome mjestu u studiji.

Kineska su područja s vrha obrazovnih ljestvica svrgnula najbolji školski sustav na PISA-inim testovima iz 2015., Singapur.

Ali, ostaje nejasno odnosi li se ispitana skupina učenika iz Kine na sve kineske učenike te radi li se o mjerodavnom uzorku njihove učeničke populacije.

U područjima koja su sudjelovala u testiranju žive neki od najbogatijih ljudi u Kini.

Tom LOVELESS, obrazovni istraživač iz Kalifornije, rekao je da je u ispitanim kineskim provincijama došlo do bitnog poboljšanja rezultata. Istaknuo je da je Kina jedina zemlja u kojoj nacionalna vlada bira provincije koje će sudjelovati u testiranjima.

„Vrlo je teško interpretirati kineske rezultate”, rekao je Loveless.

Andreas SCHLEICHER, voditelj OECD-ova obrazovnog odjela, rekao je da postoji nada za zemlje u kojima nema velike razlike u uspješnosti učenika iz siromašnijih i bogatijih pozadina. Obrazovanje i dalje put, kaže Schleicher, kojim siromašna djeca u nekim zemljama mogu doći do uspjeha.

Također, Loveless sveukupni rezultat američkih učenika naziva osrednjim. Naime, američki su učenici postigli iznadprosječne rezultate u čitanju i prirodoslovnoj pismenosti, ali ispodprosječne u matematici.

Ti rezultati pokazuju da su najbolji učenici postizali bolje rezultate u čitanju i matematici, dok se slabiji učenici nisu poboljšali.

NEKA OD OTKRIĆA PISA-inih TESTIRANJA

  • Prosječni rezultati američkih škola nisu se promijenili ni u jednom od ispitivanih područja od 2015.
  • Američki su rezultati uglavnom nepromijenjeni od prvog testiranja 2000. za čitanje te od 2003. za matematiku, dok su iz prirodoslovne pismenosti porasli od 2006.
  • Od 79 ispitivanih područja, samo ih je sedam poboljšalo svoje rezultate od početka testiranja: Albanija, Kolumbija, Makao – Kina, Moldavija, Peru, Portugal i Katar.
  • OECD je skupina od 36 uglavnom industrijskih zemalja, uključujući SAD. Financiranje – količina novca uložena u obrazovanje jest važna, ali nije presudna za dobre rezultate na testovima. Primjerice, Estonija je ove godine jedna od najboljih zemalja na testovima, a troškovi za obrazovanje ondje su 30 posto ispod OECD-ova prosjeka.
  • Ove je godine u fokusu PISA-ina testiranja bila provjera čitalačkih sposobnosti, a svaki četvrti učenik u OECD-ovim zemljama nije mogao završiti osnovne zadatke iz tog područja.
  • Prosječno 10 posto učenika u nepovoljnom položaju u OECD-ovim zemljama postiglo je vrlo dobar rezultat u čitanju, smjestivši se među najboljih 25 posto učenika u svojoj zemlji.

………………

NAPOMENA:

  • SAD: Portal Learning English prenosi vijesti i informacije za sve koji uče engleski jezik diljem svijeta.
  • Izvor: learningenglish.voanews.com