REAKCIJE NA REZULTATE PISA ISTRAŽIVANJA U DRUGIM ZEMLJAMA > MAĐARSKA

Drugi mađarski najlošiji rezultat

srijeda, 11. prosinca 2019.

Mađarski su učenici iza poljskih i estonskih učenika, iako su se njihovi rezultati malo poboljšali. Sveukupno, Mađari su ispod OECD-ova prosjeka u svim akademskim vještinama.

Drugi mađarski najlošiji rezultat

PISA-ini rezultati mađarskih učenika pokazuju malo poboljšanje u usporedbi s rezultatima iz 2015. Mađarski su učenici tada zabilježili 470 bodova u čitalačkoj pismenosti, što je sad poraslo na 476 bodova. U matematici je stopa poboljšanja slična, sa 477 bodova stigli su do 481. Rezultati iz prirodoslovlja su pak malo lošiji, jer su s 481 boda pali na 477.

Mađarski su učenici na 30. mjestu po čitalačkoj sposobnosti, 33. po matematičkoj te na 32. iz prirodoslovne pismenosti. Mađarska je svoj najbolji rezultat postigla 2009. godine. Ovogodišnji su rezultati mnogo lošiji od tadašnjih, ali također ispod OECD-ova prosjeka.

Međutim, mađarska vlada, koja je nacionalizirala osnovne i srednje škole u proteklih nekoliko godina, ovo poboljšanje rezultata smatra potvrdom učinkovitosti prošlih obrazovnih reformi. S druge strane, kritičari kažu da brojevi dokazuju stagnaciju; stoga su složene promjene u mađarskom obrazovnom sustavu neizbježne.

Budući da je Mađarska za 20 bodova lošija od vlastitog rezultata iz 2009., mnogi smatraju da je mađarski obrazovni sustav u posljednjih 10 godina neuspješan.

Drugi tvrde da se testovima poput PISA-e ne smije vjerovati. U 2015. László PALKOVICS, tadašnji državni obrazovni tajnik, rekao je da slabiji rezultati nisu dokaz vladine loše obrazovne politike.

Sadašnji ministar za inovaciju i tehnologiju dodao je da postoje dva glavna razloga za loše rezultate: manjak novih metoda poučavanja u mađarskim školama i mnogo učenika s lošom obiteljskom pozadinom.

Podatci pokazuju da 15 posto mađarskih učenika nema osnovne vještine koje će im trebati kasnije u životu.

U međuvremenu, Estonija je nadmašila Finsku zahvaljujući složenim obrazovnim reformama. Gledajući svjetske ljestvice, prema podatcima iz 2018. kineski je rezultat toliko visok u sve tri ispitana područja da bi se moglo reći kako je Kina kategorija za sebe uspoređujući se s državama koje je slijede: Singapur, Estonija, Južna Koreja, Tajvan, Kanada ili čak Finska.

Na posljednjim PISA-inim testiranjima Europu je „osvojila” Estonija, a pri su vrhu ljestvice Finska, Irska, Poljska, Švedska te Ujedinjeno Kraljevstvo. Među istočnoeuropskim i bivšim sovjetskim zemljama, Estonija, Poljska, Slovenija, Češka Republika, Latvija i Hrvatska uspjele su postići bolji rezultat od Mađarske, dok su iza nje Litva, Slovačka, Rumunjska i Bugarska.

………………

NAPOMENA:

  • Daily News Hungary donosi najnovije informacije i vijesti iz Mađarske.
  • Izvor: dailynewshungary
Vezani članci
Školski portal: Nisu učitelji krivi što djeca ne čitaju i ne razmišljaju

Nisu učitelji krivi što djeca ne čitaju i ne razmišljaju

…hrvatski su prosvjetari za Školske novine iznijeli neka svoja razmišljanja…

Školski portal: Što je zaista važno pri usporedbi uspješnosti učenika u različitim zemljama

Što je zaista važno pri usporedbi uspješnosti učenika u različitim zemljama

[ Piše Andreas SCHLEICHER, voditelj OECD-ova obrazovnog odjela ] Čini…

Školski portal: Danski učenici još uvijek iznad OECD-ova prosjeka

Danski učenici još uvijek iznad OECD-ova prosjeka

PISA testiranja, koja mjere vještine iz čitalačke, matematičke i prirodoslovne…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…