Školstvo u medijima
USMJERAVANJE NA ISPITE NAŠTETIO JE UČITELJSKOM ZANIMANJU
Pravo je učenje putem dijaloga – promišljeno, analitičko, sustavno učenje
objavljeno: 19. prosinca 2019.

… kako je kultura testiranja u mnogim obrazovnim sustavima diljem svijeta ozbiljno naštetila učiteljskom zanimanju.

Razlozi zbog kojih ljudi odabiru poučavanje – uzbuđenje u radu s učenicima, ideja o oblikovanju budućih generacija, poziv a ne zanimanje – nisu ono što društvo sad zahtijeva od njih.

U mnogim se kulturama od današnjih učitelja zapravo traži postizanje dobrih rezultata na standardiziranim testovima.

♦♦ UTJECAJ POUČAVANJA KOJE JE ORIJENTIRANO SAMO NA REZULTATE TESTOVA

„Što nam ti testovi zapravo govore? Koje od kvaliteta koje želimo da naši učenici steknu i razviju zapravo mjere ti standardizirani testovi? Možda nekoliko njih, ali ne smijemo zaboraviti koliko vremena potrošimo na pripremu učenika za te testove”, rekla je dr. Blythe.

Ona je nedavno sudjelovala na svjetskoj obrazovnoj konferenciji u Abu Dhabiju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, gdje je govorila o profesionalnom razvoju učitelja te o tome kako učitelji u matičnim institucijama mogu iskoristiti ono što su naučili u sklopu seminara profesionalnog razvoja.

Jedan je od najvećih problema obično prilagođavanje lekcija profesionalnog razvoja vlastitom jedinstvenom kontekstu, a Blythe zagovara slobodu učitelja kad je u pitanju primjena i prilagodba elemenata vlastitom poučavanju.

Osvrnula se na vrijeme kad je kao nova učiteljica pohađala seminare profesionalnog razvoja s iskusnijim kolegom te kako ju je naljutilo kad je shvatila da ništa od onoga što je naučila na seminarima ne može primijeniti u vlastitoj učionici.

Njezin iskusniji kolega, koji je u slobodno vrijeme bio konceptualni umjetnik, često se koristio metaforom koja joj se urezala u pamćenje. On joj je, naime, ispričao kako često prošeće plažom u potrazi za korisnim predmetima koje bi mogao iskoristiti u svom umjetničkom radu te kako katkad pronalazi odlične stvari, katkad ništa posebno, ali da nikad ne donese kući cijelu plažu.

Blythe je to primijenila na profesionalno učenje učitelja.

„I vi zapravo pretražujete svoju plažu”, rekla je okupljenima na konferenciji.

„Ono što radimo sa svojim učenicima i kolegama – to je naša umjetnost. Nitko nam ne može reći kako naš umjetnički proces mora izgledati. Poučavanje je kreativni čin. Poučavanje je rezultat suradnje. Ne postoji gotovi recept ili okvir koji vam netko može dati i koji će savršeno funkcionirati u svakoj situaciji.” 

Blythe se u svom istraživačkom radu usredotočila na područje istraživanja putem suradnju – odnosno načina na koje poučavatelji dijele stručno znanje i kontekste u kojima se može razviti važan profesionalni dijalog.

„Koju vrstu procesa trebamo uvesti u naše škole kako bi došlo do takvog učenja među poučavateljima? Govorim o učenju putem dijaloga – promišljenom, analitičkom, sustavnom učenju”, rekla je Blythe.

„Ako želimo biti ozbiljni kad je učenje učenika u pitanju, tad i učenje učitelja moramo shvatiti ozbiljno.”

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com