Zanimljivosti
„HLADNE GLAVE” SVE SE LAKŠE RIJEŠI
Kako smireno odgovoriti uznemirenim roditeljima
objavljeno: 13. prosinca 2019.

U radu s djecom i obiteljima svi se katkad nađemo u neugodnoj situaciji – suočeni smo s telefonskim pozivom uznemirenog roditelja ili objavom na društvenim medijima koja vas ili vašu školu negativno prikazuje.

Iako ne možemo kontrolirati što drugi kažu o nama, možemo kontrolirati kako ćemo reagirati.

Ovo zahtijeva samo-regulaciju, suradnju i spremnost da potražimo podršku. Potrebno je mnogo samokontrole i preispitivanja vlastitih postupaka da biste mogli konstruktivno odgovoriti.

PET SAVJETA ZA ODGOVARANJE UZNEMIRENIM RODITELJIMA

■ 1) PRESPAVAJTE I RAZMISLITE: Ako dobijete e-poruku nakon što je nastava već završila, sasvim je prihvatljivo pričekati do sljedećeg dana i tad odgovoriti. Ako ste zabrinuti da roditelji neće biti dostupni, postavite automatski odgovor u kojem ih podsjećate na termin u kojem primate roditelje na informacije, što im daje do znanja kad ćete im moći odgovoriti. Stoga, čak i ako vidite e-poruku tijekom noći, možete se odmoriti i usredotočiti prije nego što odgovorite na nju sljedeći dan.

■ 2) PROŠEĆITE: Jeste li čuli za apneju uzrokovanu e-poštom? To se događa kad nesvjesno držite dah prilikom čitanja e-poruku u iščekivanju problema. Sljedeći put kada dobijete e-poruku koja loše počinje, pokušajte usporiti svoj puls i disanje. Prije nego što odgovorim na problematičnu objavu na društvenim medijima ili na poruku uznemirenog roditelja, volim prošetati ili porazgovarati sa svojim učenicima kako bih stekao novu perspektivu. Udahnite malo svježeg zraka i sredite misli prije nego što ponovno pročitate poruku ili odgovorite.

■ 3) NAZOVITE PRIJATELJA PRIJE NEGO ŠTO ODGOVORITE NA E-PORUKU: Niste sigurni da je vaš odgovor primjeren ili dovoljan? Pitajte kolegu ili ravnatelja za mišljenje. Često smo previše okupirani vlastitim emocijama u takvim situacijama s roditeljima, stoga vam nepristrano mišljenje može pružiti novu perspektivu.

U mojoj bivšoj školi, u sklopu satova profesionalnog razvoja, odgovarali smo na moguće e-poruke roditelja. To nas je naučilo kako profesionalno odgovoriti, ali i koliko je važno potražiti pomoć u zahtjevnoj komunikaciji.

■ 4) NAZOVITE RODITELJE: Katkad je najbolji odgovor jednostavno razgovarati s roditeljima. Ako provodite previše vremena razmišljajući i pregledavajući svoj odgovor na neko nezgodno pitanje ili problem, jednostavno nazovite roditelje. To omogućuje drugoj strani da čuje vaš glas i stvara odličnu priliku za suosjećanje, razjašnjenje problema i razumijevanje. Ako mislite da nemate vremena za ovu vrstu razgovora, razmislite o tome imate li vremena iznova izgraditi ili popraviti odnos nakon što on bude uništen.

Kad jednom utemeljite zajedničke stavove te izgradite održiv odnos s roditeljem u teškim okolnostima, tad to postaje lakše napraviti u budućim sličnim situacijama. Što ste bolji u vježbanju ove vještine, to vam je lakše i prirodnije provesti pozitivnu komunikaciju s drugim osobama.

■ 5) JEDNOSTAVNO ZABORAVITE SVE: Katkad je najbolji odgovor – ne imati odgovor. Nikad nećete pobijediti u raspravi na društvenim medijima, ali nemojte se time koristiti kao izgovorom da prestanete iznositi svoju stranu priče. Biti umjeren i ljubazan u svojim mrežnim interakcijama zahtijeva primjenu komunikacijskih vještina koje će donijeti smirenje u teškim situacijama umjesto da ih pogoršaju.

Naposljetku, stjecanje sposobnosti snalaženja u teškim situacijama i razgovorima omogućit će vam da oslobodite svoj um od nepotrebnih stvari i smanjite stres u danu. Tako će vam ostati više vremena za angažman u poučavanju i vođenju svojih učenika, a pritom se nećete morati stalno brinuti o tome kad će stići sljedeća e-poruka.

POSLJEDNJA MISAO: Prečesto smo prebrzo spremni oprostiti i biti ljubazni prema drugima, a pritom ostajemo žrtvom tuđeg ponašanja. Bez obzira na to, trebali biste biti ljubazni i spremni oprostiti: mnogi od mojih neugodnih trenutaka postali su prekretnice u mom odnosu s roditeljima, kolegama i učenicima te su me naučili kako se ubuduće bolje nositi s ovakvim situacijama.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Portal EDUTOPIA mrežna je zajednica koja promiče i dijeli znanje o obrazovnim temama. Autori portala ističu projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, primjenu tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org
  • Photo by Francisco Moreno on Unsplash