Iz školskog svijeta
PRODUŽENI BORAVAK
Imenice koje nas okružuju
objavljeno: 16. prosinca 2019.

Pronaći bića, stvari i pojave, dati im ime i proglasiti ih imenicom.

Ova aktivnost uključuje laganu šetnju po učionici, puno promatranja, dosta razmišljanja, malo pisanja i jedno malo natjecanje.

VJEŽBA 1

Potreban pribor:

  • samoljepljivi post-it papirići u više boja
  • olovke ili flomasteri za pisanje 

Učenike podijelimo u nekoliko skupina. Ja sam imala papiriće u četiri boje pa sam napravila četiri skupine.

Zadatak je u određenom vremenu napisati što više imenica na papiriće. Pišemo samo ono što vidimo u učionici.

Na jedan se papirić piše samo jedna imenica.

Kad vrijeme isteče, učenici šetaju po razredu i lijepe papiriće na imenovane predmete ili djecu.

 

SLIJEDI PROMATRANJE I ZAKLJUČIVANJE.

Učiteljica pomaže pitanjima:

  • Jesmo li nabrojali sva bića i stvari u učionici?
  • Imamo li iste ili slične stvari na papirićima?
  • Koliko imamo istih?
  • Koliko imamo različitih?
  • Primjećujete li neke stvari koje je imenovala samo jedna grupa? 
  • Možete li sad imenovati neku stvar koje se ranije niste sjetili?

 

VJEŽBA 2

Učenike podijelimo u skupine. Svakoj skupini damo jedan blok post- it papirića. Bitno je da su blokovi različite boje.

Učenici na papirić napišu riječ koja imenuje određeni predmet i odmah je lijepe na taj predmet. Ako je tamo već papirić u boji neke druge skupine, nova skupina svoj papirić ne smije zalijepiti. Svaki predmet može imati samo jedan papirić s nazivom.

Zadatak je imenovati što više različitih stvari u učionici.

……….

Božidarka HRVAČIĆ, učiteljica razredne nastave  | OŠ Gustava Krkleca, Zagreb

Nakon deset godina rada u vrtiću, odlučila sam malo odrasti i poći u školu. Sad radim u produženom boravku u OŠ Gustava Krkleca u Zagrebu. Svoj rad temeljim na kreativnom pristupu učenju, a omiljena mi je izreka ona Alberta Einsteina: „Mašta je mnogo važnija od znanja. Može se sve znati, ali ništa ne napraviti, dok se s malo mašte može napraviti sve.”