Pronaći bića, stvari i pojave, dati im ime i proglasiti ih imenicom.
Ova aktivnost uključuje laganu šetnju po učionici, puno promatranja, dosta razmišljanja, malo pisanja i jedno malo natjecanje.
VJEŽBA 1
Potreban pribor:
- samoljepljivi post-it papirići u više boja
- olovke ili flomasteri za pisanje
Učenike podijelimo u nekoliko skupina. Ja sam imala papiriće u četiri boje pa sam napravila četiri skupine.
Zadatak je u određenom vremenu napisati što više imenica na papiriće. Pišemo samo ono što vidimo u učionici.
Na jedan se papirić piše samo jedna imenica.
Kad vrijeme isteče, učenici šetaju po razredu i lijepe papiriće na imenovane predmete ili djecu.
SLIJEDI PROMATRANJE I ZAKLJUČIVANJE.
Učiteljica pomaže pitanjima:
- Jesmo li nabrojali sva bića i stvari u učionici?
- Imamo li iste ili slične stvari na papirićima?
- Koliko imamo istih?
- Koliko imamo različitih?
- Primjećujete li neke stvari koje je imenovala samo jedna grupa?
- Možete li sad imenovati neku stvar koje se ranije niste sjetili?
VJEŽBA 2
Učenike podijelimo u skupine. Svakoj skupini damo jedan blok post- it papirića. Bitno je da su blokovi različite boje.
Učenici na papirić napišu riječ koja imenuje određeni predmet i odmah je lijepe na taj predmet. Ako je tamo već papirić u boji neke druge skupine, nova skupina svoj papirić ne smije zalijepiti. Svaki predmet može imati samo jedan papirić s nazivom.
Zadatak je imenovati što više različitih stvari u učionici.
……….
Božidarka HRVAČIĆ, učiteljica razredne nastave | OŠ Gustava Krkleca, Zagreb
…
Nakon deset godina rada u vrtiću, odlučila sam malo odrasti i poći u školu. Sad radim u produženom boravku u OŠ Gustava Krkleca u Zagrebu. Svoj rad temeljim na kreativnom pristupu učenju, a omiljena mi je izreka ona Alberta Einsteina: „Mašta je mnogo važnija od znanja. Može se sve znati, ali ništa ne napraviti, dok se s malo mašte može napraviti sve.”