Školstvo u medijima
UVIJEK SE DRŽITE JEDNOG PRISTUPA UPRAVLJANJA UČIONICOM
Osobina koju posjeduje svaki odličan učitelj
objavljeno: 24. prosinca 2019.

To je nešto trajno, vrlo utjecajno i dio učiteljeve osobnosti.  

Ugrađeno je u njihovo držanje i ponašanje. Integralan je dio svega što kažu i rade i ostaje s njima kamo god pošli. Najvažnije od svega, to im olakšava upravljanje ponašanjem u učionici više nego onima koji tu osobinu nemaju.

  • Stoga, o čemu se radi?
  • Riječ je o odlučnosti!

Učitelji koji su nesigurni ili dvoje o svom pristupu upravljanja učionicom uvijek imaju poteškoća. Zbog toga što se kontinuirano kolebaju kad su u pitanju sljedeće stvari:

  • granice i ograničenja
  • pravila i posljedice koje najbolje funkcioniraju
  • način provođenja određene kazne
  • razina buke ili pričanja koju bi trebali dopustiti u učionici
  • način komuniciranja s problematičnim učenicima
  • razina njihovih očekivanja.

To rezultira nedostatkom samopouzdanja i autoriteta koji im je potreban da bi utjecali na ponašanje i oblikovali ga.

Učenici znaju prepoznati strahove i slabosti kod svojih učitelja, čak i ako to leži duboko ispod njihove površine. Mogu to namirisati iz daljine. To se jednostavno osjeća u zraku, što je ujedno nagoviještaj neprimjerenog ponašanja.

Iako će oni koji su skloni neprimjerenom ponašanju definitivno iskoristiti ovu ranjivost učitelja, čak i učenici koji se uzorno vladaju mogu nenamjerno zastraniti u siva područja”. 

To je pojava koja je događa u svakoj učionici koju vodi neodlučan učitelj. Ona se također prenosi na roditelje, koji se obično žale, zahtijevaju i postaju agresivno nesretni.
Sve je to, naravno, iznimno stresno. Propitkivanje, nagađanje te briga o odlukama posebno je stresna i može iscrpiti vašu strast i entuzijazam za poučavanjem.

Važno je spomenuti da manjak odlučnosti nije nužno osobina ličnosti. Možete biti samopouzdani i čvrsti izvan učionice, a svejedno zbunjeni u učionici, što uvelike otežava poučavanje.

STOGA, KOJE JE RJEŠENJE?

Kako pretvoriti nesigurnost u sigurnost, neodlučnost i kolebljivost u potpunu i autoritarnu odlučnost?

 UVIJEK SE DRŽITE JEDNOG PRISTUPA UPRAVLJANJA UČIONICOM.

Snažno vjerujem da je jasno definirana odgovornost u okruženju koje je ispunjeno ljubavlju, poštovanjem i ljubaznošću zapravo tajna pristojnog razreda – bez obzira na to gdje poučavali.  

Ali čak i ako odaberete slijediti drukčiji plan upravljanja učionicom, bolje ćete proći ako se ne ulažete potpuno u to nego da ne budete dosljedni u provođenju svog plana.

Bolje je prihvatiti jednu metodologiju nego da slijedite vlastiti hibridni sustav ili pristup koji ne razumijete potpuno.

Kad se radi o učinkovitom planu upravljanja učionicom, vaše samopouzdanje, jasnoća i odlučnost pola su dobivene bitke – zbog toga što učenicima daju do znanja da ste vođa u kojeg se mogu pouzdati.

To ih smiruje, pozitivno djeluje na njihovu razdražljivost te im daje priliku da se opuste, smjeste i usmjere na učenje.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management je projekt Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko bestsellera. Smart Classroom Management je jedan od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 000 pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com