To je nešto trajno, vrlo utjecajno i dio učiteljeve osobnosti.
Ugrađeno je u njihovo držanje i ponašanje. Integralan je dio svega što kažu i rade i ostaje s njima kamo god pošli. Najvažnije od svega, to im olakšava upravljanje ponašanjem u učionici više nego onima koji tu osobinu nemaju.
- Stoga, o čemu se radi?
- Riječ je o odlučnosti!
Učitelji koji su nesigurni ili dvoje o svom pristupu upravljanja učionicom uvijek imaju poteškoća. Zbog toga što se kontinuirano kolebaju kad su u pitanju sljedeće stvari:
- granice i ograničenja
- pravila i posljedice koje najbolje funkcioniraju
- način provođenja određene kazne
- razina buke ili pričanja koju bi trebali dopustiti u učionici
- način komuniciranja s problematičnim učenicima
- razina njihovih očekivanja.
To rezultira nedostatkom samopouzdanja i autoriteta koji im je potreban da bi utjecali na ponašanje i oblikovali ga.
Učenici znaju prepoznati strahove i slabosti kod svojih učitelja, čak i ako to leži duboko ispod njihove površine. Mogu to namirisati iz daljine. To se jednostavno osjeća u zraku, što je ujedno nagoviještaj neprimjerenog ponašanja.
Iako će oni koji su skloni neprimjerenom ponašanju definitivno iskoristiti ovu ranjivost učitelja, čak i učenici koji se uzorno vladaju mogu nenamjerno zastraniti u „siva područja”.
To je pojava koja je događa u svakoj učionici koju vodi neodlučan učitelj. Ona se također prenosi na roditelje, koji se obično žale, zahtijevaju i postaju agresivno nesretni.
Sve je to, naravno, iznimno stresno. Propitkivanje, nagađanje te briga o odlukama posebno je stresna i može iscrpiti vašu strast i entuzijazam za poučavanjem.
Važno je spomenuti da manjak odlučnosti nije nužno osobina ličnosti. Možete biti samopouzdani i čvrsti izvan učionice, a svejedno zbunjeni u učionici, što uvelike otežava poučavanje.
STOGA, KOJE JE RJEŠENJE?
Kako pretvoriti nesigurnost u sigurnost, neodlučnost i kolebljivost u potpunu i autoritarnu odlučnost?
UVIJEK SE DRŽITE JEDNOG PRISTUPA UPRAVLJANJA UČIONICOM.
Snažno vjerujem da je jasno definirana odgovornost u okruženju koje je ispunjeno ljubavlju, poštovanjem i ljubaznošću zapravo tajna pristojnog razreda – bez obzira na to gdje poučavali.
Ali čak i ako odaberete slijediti drukčiji plan upravljanja učionicom, bolje ćete proći ako se ne ulažete potpuno u to nego da ne budete dosljedni u provođenju svog plana.
Bolje je prihvatiti jednu metodologiju nego da slijedite vlastiti hibridni sustav ili pristup koji ne razumijete potpuno.
Kad se radi o učinkovitom planu upravljanja učionicom, vaše samopouzdanje, jasnoća i odlučnost pola su dobivene bitke – zbog toga što učenicima daju do znanja da ste vođa u kojeg se mogu pouzdati.
To ih smiruje, pozitivno djeluje na njihovu razdražljivost te im daje priliku da se opuste, smjeste i usmjere na učenje.
………………
NAPOMENA
- SAD: Blog Smart Classroom Management je projekt Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko bestsellera. Smart Classroom Management je jedan od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 000 pretplatnika.
- Izvor: smartclassroommanagement.com