Ne volim ponavljati ustaljene prakse, ne volim upotrebljavati gotove pripreme izdavačkih kuća, uvijek se trudim pripremiti nešto drukčije, odnosno ne ono što sam radila s prethodnom generacijom.
♦♦ UČENJE OD DRUGIH
Volim učiti od drugih. Volim biti informirana. Godinama mi je izvor informacija Twitter i blogovi koje pratim putem aplikacije https://www.scoop.it/.
U toj se zajednici osjećam prihvaćeno. Moje objave vezane su za isprobavanje nekog novog alata ili za što novo što napravim s učenicima. Uvijek su popraćene pozitivnim sugestijama i kritičkim komentarima. Mnogi poslije i sami probaju rad/način/metodu u svojemu razredu na isti onaj način koji sam predložila. U objema zajednicama malo je prosvjetnih djelatnika i uglavnom im služe za samopromociju, rijetko za „dublje“ sudjelovanje ili za rad na kojemu alatu.
♦♦ UČENJE S DRUGIMA
To je nešto što radim posljednjih deset godina. Prenosim sve što znam svojim kolegama i kolegicama. Bilo je godina kad sam to uspješno radila (2013., 2016. i 2019.), a bilo je i godina kad sam učila od drugih i nastojala osuvremeniti svoj način rada.
Volim suradnički učiti. Volim biti okružena pozitivnom energijom koja me tjera da i dalje učim. Moje učenje nije prestalo s diplomom (ni prvom ni drugom). Baš suprotno ꟷ sad intenzivnije učim nego ikada prije. Kad pomislim da ne mogu, tada mi drugi pokažu kako je dovoljno napraviti mali pomak, sasvim mali korak da osjetim pozitivni pomak i krenem dalje. Godinu 2019. pamtit ću i po mojim dvjema kolegicama/suradnicama/partnericama koje su prihvatile sve izazove i učile zajedno sa mnom.
S nama su koračali i svi oni koji su prihvatili to pozitivno ozračje i učili s nama.
♦♦ SAMOSTALNO UČENJE
Na kraju ostaju oni sati kad sjedim pred računalom: pišem, čitam, gledam, katkad pjevam, sama oblikujem tablice, smišljam planove, projekte i sve ono što ću raditi u svojemu razredu.
Jako su mi važni ti trenutci jer vrednujem sve što sam napravila: sva učenja, sve događaje i na temelju spoznaja i znanja priču gradim dalje.
Za sve to potrebna je dobra organizacija, dobro planiranje i dobro definiranje prioriteta.
Meni je moja obitelj ipak prioritet i tek kada su ispunjene sve njihove potrebe, tada nastupa proces učenja i pripremanja kod mene.
Često me pitaju kada sve stignem. Moje vrijeme je nakon 22.00 sata ꟷ tada sam posvećena isključivo sebi.
…………………….
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/ ■ Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■
……….
Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige.