Školstvo u medijima
ZAŠTO NIKAD NE SMIJETE POMIJEŠATI ZABAVU I NAPORAN RAD, ALI…
Zabava mora biti dio svake učionice, i to svaki dan
objavljeno: 3. siječnja 2020.

Zabava je jednostavan način za izgradnju prisnih odnosa s učenicima i pomaže vam da lakše pridobijete njihovu naklonost i zanimanje. 

Zabava razbuđuje um i umiruje dušu. Ona motivira i inspirira. Zbog nje se učenici raduju vašem satu. Međutim, zabava je samo alat koji otvara vrata učenju. Zabava nije učenje – odnosno barem ne bi smjela biti većinu vremena.

Ako pokušavate svaku lekciju učiniti zabavnom, zapravo šaljete poruku da ono što nije zabavno nema nikakvu vrijednost i nije vrijedno truda i napora.

To je poruka koju svijet ionako svakodnevno šalje našim učenicima.

Akademska strogost podrazumijeva duboko promišljanje, učenje i osvrt. S obzirom na pretjerano gledanje televizije, igranje videoigara, društvene medije i druge stvari koje smanjuju dječji raspon pažnje, moramo ponuditi neku protutežu.

Zabava i humor te dinamično poučavanje omogućuju nam da pokrenemo stvari i razbudimo učenike, a nakon što smo to uspjeli vrijeme je za ozbiljno učenje.

Vaš je posao da svojim učenicima omogućite odlično poučavanje, probudite emocije, oponašate, dramatizirate, oživite kurikulum za vas i vaše učenike… a zatim da prebacite odgovornost na njih.

Odradite svoj dio, i to pošteno. Zatim se maknite i dopustite učenicima da rade svoj posao. Pustite ih da razmišljaju, raspravljaju i izgrađuju dobre odnose. Pustite ih da se suoče s problemima i prevladaju ih.

Pustite ih da dožive neuspjeh jednako kao i uspjeh. Pustite ih da se muče s izazovima koje stavljate pred njih, a vi im budite samo podrška.

Povećajte samostalno i grupno vrijeme za učenje da biste izgradili izdržljivost i produbili učenje. Dopustite im da razviju ustrajnost, upornost i borbenost.

Pripremite ih ne samo za školu već i za život nakon završetka škole.

Štetimo svojim učenicima kad pokušavamo konkurirati današnjem užurbanom svijetu, kad skraćujemo lekcije i smanjujemo samostalno vrijeme za rad.

Učenici ne mogu mirno sjediti i slušati. Oni se ne mogu koncentrirati više od dvije minute. Ne mogu razmišljati kritički ili ostati usredotočeni na zadatak pred njima.

To ih također sprječava da uživaju u mnogim užitcima u životu – neometanom razgovoru s kolegom, maštovitoj igri ili popodnevu provedenom uz knjigu.

Iako učenici dolaze k nama s različitim sposobnostima usmjeravanja i koncentracije, oni se mogu poboljšati. Teorija da je ta sposobnost fiksna i da možemo vrlo malo napraviti što se toga tiče čista je glupost.

Doduše, to znači da moramo uložiti dodatan trud, vježbati svoje mentalne mišiće, poučiti učenike da budu zanimljivi, gledaju ljude u oči, vode smislene rasprave.

To zahtijeva razmišljanje, pisanje, učenje i razgovor u dužim razdobljima. To zahtijeva naporan rad.

To također stavlja dodatan teret na vas kao učitelje kako biste svojim učenicima mogli predstaviti uvjerljive i zanimljive lekcije, i sami bili zanimljivi te u svoju uveli dovoljno zabave i strasti da biste ih potaknuli na učenje.

Ali zauzvrat ćete imati produktivne, pristojne učenike, koji svakog dana jedva čekaju doći u školu i koji devet mjeseci kasnije iz vaše učionice odlaze promijenjeni, preobraženi, posve drukčiji nego što su bili kad su u nju prvi put ušli.

 

…………………

NAPOMENA

  • Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com