ZAŠTO NIKAD NE SMIJETE POMIJEŠATI ZABAVU I NAPORAN RAD, ALI…

Zabava mora biti dio svake učionice, i to svaki dan

petak, 3. siječnja 2020.

Svi mi autori ovoga bloga smatramo da zabava mora biti dio svake učionice, i to svaki dan. Vjerujemo u smijeh, luckaste plesove i smiješne naglaske. Vjerujemo u zabavne priče, zanimljive aktivnosti i u uživanje s našim učenicima.

Zabava mora biti dio svake učionice, i to svaki dan

Zabava je jednostavan način za izgradnju prisnih odnosa s učenicima i pomaže vam da lakše pridobijete njihovu naklonost i zanimanje. 

Zabava razbuđuje um i umiruje dušu. Ona motivira i inspirira. Zbog nje se učenici raduju vašem satu. Međutim, zabava je samo alat koji otvara vrata učenju. Zabava nije učenje – odnosno barem ne bi smjela biti većinu vremena.

Ako pokušavate svaku lekciju učiniti zabavnom, zapravo šaljete poruku da ono što nije zabavno nema nikakvu vrijednost i nije vrijedno truda i napora.

To je poruka koju svijet ionako svakodnevno šalje našim učenicima.

Akademska strogost podrazumijeva duboko promišljanje, učenje i osvrt. S obzirom na pretjerano gledanje televizije, igranje videoigara, društvene medije i druge stvari koje smanjuju dječji raspon pažnje, moramo ponuditi neku protutežu.

Zabava i humor te dinamično poučavanje omogućuju nam da pokrenemo stvari i razbudimo učenike, a nakon što smo to uspjeli vrijeme je za ozbiljno učenje.

Vaš je posao da svojim učenicima omogućite odlično poučavanje, probudite emocije, oponašate, dramatizirate, oživite kurikulum za vas i vaše učenike… a zatim da prebacite odgovornost na njih.

Odradite svoj dio, i to pošteno. Zatim se maknite i dopustite učenicima da rade svoj posao. Pustite ih da razmišljaju, raspravljaju i izgrađuju dobre odnose. Pustite ih da se suoče s problemima i prevladaju ih.

Pustite ih da dožive neuspjeh jednako kao i uspjeh. Pustite ih da se muče s izazovima koje stavljate pred njih, a vi im budite samo podrška.

Povećajte samostalno i grupno vrijeme za učenje da biste izgradili izdržljivost i produbili učenje. Dopustite im da razviju ustrajnost, upornost i borbenost.

Pripremite ih ne samo za školu već i za život nakon završetka škole.

Štetimo svojim učenicima kad pokušavamo konkurirati današnjem užurbanom svijetu, kad skraćujemo lekcije i smanjujemo samostalno vrijeme za rad.

Učenici ne mogu mirno sjediti i slušati. Oni se ne mogu koncentrirati više od dvije minute. Ne mogu razmišljati kritički ili ostati usredotočeni na zadatak pred njima.

To ih također sprječava da uživaju u mnogim užitcima u životu – neometanom razgovoru s kolegom, maštovitoj igri ili popodnevu provedenom uz knjigu.

Iako učenici dolaze k nama s različitim sposobnostima usmjeravanja i koncentracije, oni se mogu poboljšati. Teorija da je ta sposobnost fiksna i da možemo vrlo malo napraviti što se toga tiče čista je glupost.

Doduše, to znači da moramo uložiti dodatan trud, vježbati svoje mentalne mišiće, poučiti učenike da budu zanimljivi, gledaju ljude u oči, vode smislene rasprave.

To zahtijeva razmišljanje, pisanje, učenje i razgovor u dužim razdobljima. To zahtijeva naporan rad.

To također stavlja dodatan teret na vas kao učitelje kako biste svojim učenicima mogli predstaviti uvjerljive i zanimljive lekcije, i sami bili zanimljivi te u svoju uveli dovoljno zabave i strasti da biste ih potaknuli na učenje.

Ali zauzvrat ćete imati produktivne, pristojne učenike, koji svakog dana jedva čekaju doći u školu i koji devet mjeseci kasnije iz vaše učionice odlaze promijenjeni, preobraženi, posve drukčiji nego što su bili kad su u nju prvi put ušli.

 

…………………

NAPOMENA

  • Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com
Vezani članci
Školski portal: Geni i motivacija: Zašto dijete ne mari za svoje ocjene?

Geni i motivacija: Zašto dijete ne mari za svoje ocjene?

…umjesto domaćom zadaćom. I više nego ikad, postavljaju si isto…

Školski portal: Treba znati razviti dublju motiviranost kod učenika

Treba znati razviti dublju motiviranost kod učenika

Često iskustva iz djetinjstva na nekim učenicima mogu ostaviti trag,…

Školski portal: Mitovi o motivaciji učenika

Mitovi o motivaciji učenika

Jeste li ikad za učenika rekli da je jednostavno nemotiviran?…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Izrada kostima za maškare i sudjelovanje u pokladnim svečanostima

Izrada kostima za maškare i sudjelovanje u pokladnim svečanostima

Maškaranje u Imotskom vuče svoje početke…

Školski portal: Za ljepši tjedan igrokaz jedan

Za ljepši tjedan igrokaz jedan

IZGUBLJENA SVJETILJKA  …………… o O o …………… NAPISALA…

Školski portal: Zahvaljujući mobilnosti SLAMathic Drnjani boravili u Ateni

Zahvaljujući mobilnosti SLAMathic Drnjani boravili u Ateni

Svrha je projekta popularizacija STEM područja,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…