Zanimljivosti
UČITELJI I RODITELJI
Pet situacija kad je za učitelje bolje da prešute
objavljeno: 7. siječnja 2020.

Jeste li primijetili da se ono o čemu bi se trebalo razgovarati često ne izgovara i obratno, ono što bi trebalo prešutjeti bez razmišljanja postaje tema razgovora među roditeljima u učiteljima? Nažalost, takva navika ne dopušta zbližavanje i povjerenje među učiteljima i roditeljima.

DANAS GOVORIMO O ONOME ŠTO BI UČITELJI TREBALI PREŠUTJETI.

Prešutite dok ne odgovorite sebi na pitanje koju poruku želite prenijeti roditelju ako vam je namjera da postane vaš partner i govori jezikom suradnje. Tek kad odlučite o ciljevima, počnite ljubazno i kreativno birati nove riječi. Pokušajte zamijeniti „pedagoški jezik” onime koji će stvoriti osjećaj sigurnosti i povjerenja u učitelja i školu.

Prešutite dok ne odgovorite na pitanje u kojem bi raspoloženju vaš sugovornik trebao zaključiti razgovor. Ako ćete izazvati strah ili osjećaj krivnje, ljutnje ili agresije, onda bolje prešutite. Takvi će osjećaji samo pogoršati odnose, stvoriti nepovjerljivost prema školi i izazvati još više pritužbi. Ako roditelj i jednom ne nađe podršku u učitelju, više mu se neće obratiti za pomoć.

Prešutite kad u sugovorniku vidite neodgovornog roditelja koji stalno obećava, a ne poduzima ništa, koji je glavni krivac za probleme koje izaziva učenik i koji dovodi u pitanje važnost znanja i vaš autoritet. Dajte sebi još jednom priliku da roditelja nanovo upoznate. Budite znatiželjni, potrudite se pronaći njihove dobre namjere. Na kraju, svaki roditelj svome djetetu želi dobro.

Prešutite ako ste zaključili da ste samo vi u pravu. Ako smatrate da ste vi jedini koji imate rješenje problema, razgovor je već završio. Da biste postigli dogovor, slušajte i postavljajte pitanja iz iskrene znatiželje. Ona će vam pomoći pronaći rješenje o kojem ranije možda niste ni razmišljali.

Prešutite ako imate namjeru generalizirati, iznositi negativna iskustva drugih ili zastrašujuće vizije budućnosti. Na primjer: „On neće položiti maturu i što će onda?” Nametnuti kontekst i obrasci u suvremenom svijetu razjedinjuju i stvaraju strah. A gdje postoji strah, nema povjerenja.

POSTAVITE SI NEKOLIKO PITANJA:

  • Što je moguće postići s vama, učitelju?
  • Kako se sugovornik osjeća u razgovoru s vama?
  • Koji je vaš interes?

Uvjerena sam da će razgovor, nakon što odgovorite na ova pitanja, ponuditi mnogo više zadovoljstva u samom procesu i rezultate koje već dugo čekate.

………………

NAPOMENA

  • RUSIJA: Mel.fm – portal posvećen obrazovanju i odgoju.
  • Izvor: mel.fm