Savjeti stručnjaka
ZGODNA AKTIVNOST NA POČETKU ŠKOLSKE GODINE
Traži se prijatelj
objavljeno: 13. siječnja 2020.

Anonimnost povećava samopouzdanje i omogućava učenicima da ostvare nova prijateljstva bez osuđivanja.

Oglasi „Traži se prijatelj” također su sjajan način za izgradnju razredne zajednice u prvim tjednima školske godine.

Učenici na list papira pišu kvalitete koje traže u budućem prijatelju. To im pomaže da se dublje zamisle o tome što traže u prijateljima, ali i o onome što sami mogu ponuditi svojim prijateljima.

Aktivnost volim početi „zagrijavanjem”. Prvo upitam učenike što je prijateljstvo. Njihove odgovore zapišem na list papira kako bismo se na njih mogli osvrnuti za vrijeme rasprave i kasnije tijekom školske godine.

Zatim postavim tri pitanja, dopuštajući četiri-pet odgovora na svako od njih. Kad smo postavili temelje rasprave, mogu početi predstavljati oglase za traženje prijatelja.

Govor počinjem nečime poput: „Na početku godine može biti teško pronaći nove prijatelje. Neki od vas novi su u školi. Možda gledate u sva ta lica oko vas i pitate se koga ćete od njih za nekoliko dana nazivati prijateljem. Neki od vas imaju najboljeg prijatelja u drugoj učionici. Pitate se kako ćete preživjeti školsku godinu bez njih. Neki od vas su, osvrnuvši se učionicom, ugledali mnoštvo poznatih lica, ali su svjesni da možda neće svatko od njih postati njihov prijatelj.”

Pojasnim kako ćemo potom poraditi na aktivnosti kako bismo se međusobno upoznali: „Svrha je da svi u ovoj učionici postanemo prijatelji, ali znam da ćete se s nekim vršnjacima zbližiti više nego s drugima. Napisat ćemo oglas kako bismo objavili što tražimo u novom prijatelju i kakvi prijatelji mi možemo postati drugima.”

Tad se moji učenici zbunjeno pogledavaju. Volim taj izraz na njihovu licu! Uvjerim ih kako će sve biti u redu, jer imam primjer oglasa koji ću podijeliti s njima. Kad im ga pokažem, vidim kako su im se „upalile lampice” i sad razumiju što se od njih traži. Odgovorim na njihova pitanja i pustim ih da pišu.

Kad svi završe s pisanjem i sigurni u ono što su stavili u oglas, pretipkam ih na računalu. Činim to kako bi oglasi bili zaista anonimni. Preko imena učenika na dnu oglasa zalijepim komad kolaž-papira, ali samo jednim rubom kako bi se kasnije mogao odlijepiti i otkriti ime učenika.

Nakon što izložim oglase na oglasnu ploču, učenici mogu odabrati oglas koji im se sviđa, odstraniti kolaž i vidjeti o kome se radi. Uzbudljivo, zar ne?

………………

NAPOMENA

  • SAD: Jillian STARR teaching – blog razredne učiteljice s desetogodišnjim iskustvom u učionici.
  • Izvor: jillianstarrteaching.com