Ova će školska godina sigurno ostati zapamćena po velikom štrajku prosvjetnih djelatnika, koji je kulminirao masovnim prosvjedom na Trgu bana Jelačića 25. studenoga 2019. godine. Goruća tema koja je u sjenu bacila sva ostala zbivanja u zemlji, pa i šire, završila je, praćena burnim raspravama u grupama na društvenim mrežama, brojnim člancima u medijima i nebrojenim televizijskim i radijskim prilozima i emisijama, nakon punih 36 dana.
Napisala Dalia KAGER, dipl. uč. | OŠ Eugena Kvaternika, Velika Gorica
…………………….
Uz golemu i nezapamćenu podršku roditelja i drugih građana, učitelji, nastavnici i profesori izborili su se za svoja prava.
Sad je sve to iza nas. Priveli smo prvo obrazovno razdoblje kraju. Pitanje točnog datuma njegova završetka zabrinjavalo je sve, posredno i neposredno uključene u odgojno-obrazovni proces.
Školske ustanove zbog organizacije nastave i drugih aktivnosti, učenike zbog broja slobodnih dana na praznicima, a roditelje zbog davno planiranih (i uplaćenih) zimovanja. Uz to, svima nam se činilo da smo bitne informacije o tom pitanju dobili u zadnji čas i da su one bile nesigurne i promjenjive.
Iako se završetci prvog i početci drugog obrazovnog razdoblja u ovoj školskoj godini razlikuju od škole do škole, od grada do grada, od županije do županije, jedno je sigurno – sad znamo na čemu smo.
Negdje smo dodali, a negdje oduzeli i ovo je, u krajnjem slučaju, za sve dobitna situacija (ma kako to čudno zvučalo).
Svi oni roditelji koji su u planu imali zimovanja na njih su i otišli. Dovoljno je bilo napisati zahtjev za dopust iz škole i u pravilu im se izašlo u susret.
Neke su se škole pak odlučile za jednu ili dvije radne subote koje će se u tim školama odraditi kroz terensku nastavu, već uvedenu u školski kurikulum.
Ni s te strane ne treba imati bojazan da će učenike, nakon što su pet dana toga tjedna proveli na nastavi, netko baš u subotu pitati povijest ili da će pisati test iz matematike. Tu su i projektni dani…
Vremena za nadoknadu broja radnih dana izgubljenih u štrajku ima dovoljno. To sigurno ne će biti lako odraditi, toga smo svi svjesni.
Međutim, s pedagoške strane gledano, prosvjetni su djelatnici dovoljno kompetentni da znaju balansirati što će, kad i kako odraditi sa svojim učenicima. Zabrinjava li nas činjenica što će drugo obrazovno razdoblje trajati gotovo šest mjeseci, s tek malom pauzom? Da, zabrinjava.
Ali ako na tu novonastalu situaciju gledamo iz kuta rješavanja problema, onda je prvi, a ujedno i najvažniji korak raščlaniti problem na manje dijelove. Sat po sat, dan po dan, tjedan po tjedan. Mjesec po mjesec. Uvijek se žalimo da vrijeme brzo prolazi, pa tako će proći i ova školska godina.
Sigurna sam da ćemo svi to nekako prebroditi. Davno je pisao Krleža: „Nigdar ni tak bilo da ni nekak bilo, pak ni vezda ne bu da nam nekak ne bu.” [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Napisala Dalia KAGER, dipl. uč. | OŠ Eugena Kvaternika, Velika Gorica ]