Školstvo u medijima
PROMATRANJE TUĐIH LEKCIJA PREČESTO UTJEČE NA KRHKO SAMOPOUZDANJE MNOGIH UČITELJA
Zašto je poučavanje mnogo više od težnje za savršenom lekcijom
objavljeno: 21. siječnja 2020.

– ovog ju je puta ocijenio „izvanrednom”, prethodni put „dobrom”, a prvi put pak „neodgovarajućom”.

Ista lekcija?

Možda i ne.

Međutim, poanta je u tome da je svako promatranje temeljeno na onome što promatrač vidi u tih nekoliko minuta. To je vrlo subjektivno i temeljeno na teoriji da bi oni koji promatraju sami mogli proizvesti zaista „izvanredne” lekcije. 

Promatranjem lekcije primjećuje se tek djelić onoga što nastavnik zaista radi iz dana u dan.

A ipak, kad posjetitelji stignu, od učitelja se očekuje da odradi „savršenu lekciju”.

Promatranje lekcije može biti vrlo negativan element poučavanja, ali se rijetko takvim smatra.

Obično predstavljeno kao pozitivan proces, promatranje prečesto utječe na krhko samopouzdanje mnogih učitelja.

Učitelj se ne raduje pozitivnim povratnim informacijama, već razbija glavu negativnim stvarima.

Učitelji uvijek teže savršenstvu, iako je ono u stvarnosti nemoguće.

ŠTO ČINI DOBRU LEKCIJU?

U tekstu ćete pronaći određene elemente izvrsnih lekcija:

  • dijeljenje visokih očekivanja radi uspjeha
  • pokazivanje izvrsnog poznavanja predmetnog područja
  • sposobnost učinkovite komunikacije
  • diferencijacija u školama
  • uključivanje i motiviranje svih učenika
  • izgradnja samostalnih i ustrajnih učenika
  • kontinuirana procjena naučenoga i poznavanje načina rada temeljenog na prethodnom znanju
  • pronalaženje izazova za najsposobnije učenicima i davanje podrške najranjivijima
  • primjena tehnologije u svrhu učenja
  • prikladna uporaba pomoćnika u nastavi radi napretka u određenoj lekciji
  • učinkovito upravljanje učionicom.

Sve ovo zvuči prilično jednostavno, ali u stvarnosti poučavanje ima niz varijabli koje su prisutne u svakoj lekciji: djecu.

ODNOSI UČITELJA I UČENIKA

U svakoj je lekciji najvažnije da prepoznamo individualnost učenika. Ako to ne možemo napraviti, tad sve ostalo postaje nevažno.

I pogodite što? Promatrači obično ne vide rad koji ulažemo u stvaranje tih odnosa.

Naravno, postoji legitimna potreba za promatranjem lekcija. Ali sadašnji model samo tjera učitelje da teže savršenoj lekciji.

Žao mi je što moram razočarati promatrače lekcija, ali poučavanje je mnogo više od toga.

………………

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by fotografierende on Unsplash