Jučer-danas-sutra
SANDRINA UČIONICA
U razredu
objavljeno: 20. siječnja 2020.

… što je učionica izgubila onu toplinu kojom zrači dok je prepuna njihovih radova. Na pisanje današnje kolumne potaknuli su me upravo učenički radovi.

Odavno držim da je učionica ogledalo pojedinoga razreda. Kad radite u velikoj školi, onda je ona ogledalo dvaju razreda jer učionicu dijele dva razredna odjeljenja (u razrednoj nastavi).

Dva učitelja / dvije učiteljice mogu imati potpuno različito mišljenje o tome kako treba izgledati učionica.

Željela sam da raspored klupa u učionici nije stalan. Željela sam, ali nisam uspjela ostvariti. Prvih mjesec dana učenici su prije nastave razmještali klupe, na različite su načine pokušavali doskočiti tradicionalnome razmještaju. Međutim, nakon nekog vremena svi smo se umorili od buke koja nastaje zbog povlačenja klupa, a i gubili smo puno vremena od nastavnoga sata.

Našli smo način kako to riješiti. Jednom mjesečno svaki učenik zavrti virtualno kolo koje „odlučuje“ tko će s kime sjediti, a zatim se svaki ponedjeljak učenici premjeste u klupu ispred. Tako rade četiri tjedna ꟷ sve dok ne dođu do klupe od koje su počeli. Tada ponovno trebaju zavrtjeti kolo.

Ako u nekom trenutku trebamo raditi u skupini, učenici samo okrenu svoje stolce te tako dobijemo skupinu od 4 učenika.

Možda zvuči komplicirano, ali sada to već radimo brzo i ne gubimo puno vremena na objašnjavanje i/ili premještanje.

Naše kolo nalazi se na poveznici OVDJE. 

Uređenje

Nisam jedna od onih učiteljica koje stavljaju plakate izdavačkih kuća. Stvarno cijenim i potičem učeničke radove. Kad što kvalitetno naprave (napišu sastavak, lijepu pjesmu, priču, lektiru, nacrtaju dobar likovni rad itd.), držim da to moram postaviti na vidljivo mjesto. Na taj način učenici uče jedni od drugih!

Možda kome moja učionica djeluje prenatrpano zbog mnoštva radova koji se nalaze posvuda: na zidovima, na prozorima, na vratima i na panoima.

Kad su me pitali što želim za svoju učionicu, jedina mi je želja bila nova zelena ploča i panoi.

Naime, ploča je središnje mjesto: po njoj učenici pišu, crtaju, računaju… Vole kredom pisati po ploči.

Panoi su mi potrebni za predstavljanje svih aktivnosti koje radimo jer je jedan od koraka projektne nastave prezentacija projekta.

U učionici imam jedno računalo i sasvim sam zadovoljna njime.

 

Trenutačno učenicima pokazujem osnove digitalne pismenosti (učimo funkcije miša, kako pisati na tipkovnici…) Nama je računalo pomoćno nastavno sredstvo koje samo katkad upotrebljavamo. Projektor upotrebljavamo radi bolje zornosti, ali isto rijetko.

Kakvo je ozračje u mojoj učionici? 

Vedro, veselo, često se čuje pjesma i smijeh. Međutim, često je i tišina (kad smo udubljeni u matematičke zadatke). Naša je učionica mojim učenicima i meni drugi dom.

………..

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■