Školstvo u medijima
10 STRATEGIJA ZA OCJENJIVANJE I PRUŽANJE POVRATNIH INFORMACIJA
Tehnike koje potiču na razmišljanje i djelovanje
objavljeno: 21. siječnja 2020.

U tekstu možete pronaći 10 strategija koje bi vam mogle pomoći da prigrlite alternativne načine ocjenjivanja i pružanja povratnih informacija te, najviše od svega, da pomognete učenicima da reagiraju na vaše povratne informacije.

1) ODGOĐENO OCJENJIVANJE

Učenicima ne dajete ocjenu ili rezultat na temelju njihova rada (iako učitelj zapisuje ocjenu u svoju bilježnicu). Učitelj daje pisane komentare o kvaliteti rada te upute o tome kako poboljšati rad. Učenicima treba dati vremena da pročitaju komentare u učionici. Nakon nekog vremena (npr. tjedan dana) učitelj priča s određenim učenicima pojedinačno kako bi raspravljao o radu, povratnim informacijama i ocjeni rada.

2) PREPRAVLJANJE

Neka učenici isprave rad na idućem satu, na kojem ste zajednički prolazili kroz pitanja. Prihvatite rad samo ako su učenici ovog puta dobili višu ocjenu zbog toga što razumiju povratne informacije o tome kako poboljšati rad.

3) OCJENJIVANJE ZA PET

Prihvatite samo rad određene kvalitete. Možda dajete samo jednu ocjenu – odličan. Od učenika se očekuje da nastave ispravljati i predavati svoj rad onoliko puta koliko je potrebno da bi postigli tu ocjenu.

4) UČENIČKO OCJENJIVANJE

Neka učenici ocijene vlastiti rad i rad svojih vršnjaka, koristeći se prijateljskim sustavom ocjenjivanja.

5) ISTICANJE BOJOM

Učenici dobivaju kemijske olovke u boji i u svom vlastitom radu moraju istaknuti dijelove u kojima su istaknuli dokaze različitih vještina u skladu s uvjetima sustava ocjenjivanja.

6) PLUS, MINUS, JEDNAKO

Ocijenite učenički rad u odnosu na prethodan rad. Ako je posljednji rad iste kvalitete kao prethodni,  tad učenik dobiva „=”, ako je bolji od prethodnoga tad je zaslužio „+”, a ako je lošiji tada dobiva „–”.

7) USMJERENO OCJENJIVANJE

Ocijenite učenički rad prema jednom ili dvama posebnim kriterijima, iako možda postoji mnogo kriterija prema kojima biste mogli ocjenjivati. To učitelju omogućuje da pruži usmjerenije i detaljnije povratne informacije na vrijeme. Učitelj u dnevnik upisuje ocjenu vještine umjesto naslova rada.

8) PRONAĐI I POPRAVI

Umjesto ocjenjivanja odgovora kao ispravnih ili neispravnih, recite učenicima broj pogrešnih odgovora. Dajte im vremena na satu da pronađu i isprave svoje pogreške pojedinačno ili u skupinama.

9) OCJENJIVANJE NA MARGINAMA

Umjesto označavanja svake pojedinačne pravopisne pogreške, stavite bilješku na marginu rada samo kraj nekih pogrešaka, kako bi učenici sami pronašli svoje pogreške i ispravili ih.

10) PROMETNA SVJETLA

Učenici dobivaju crvenu, žutu ili zelenu oznaku za svoj rad. Učenicima čiji su radovi označeni crvenom ili žutom bojom možete dati priliku da poprave pogreške i pokušaju dobiti zelenu oznaku. Konačna se ocjena računa iz broja zelenih i žutih oznaka.

Bez obzira na to koju strategiju ocjenjivanja primjenjujete, nikad nemojte ostaviti učenike u nedoumici. Zašto ne biste isprobali taktiku Pohvala, prijedlog, pitanje kao alternativnu strategiju?

……………….

NAPOMENA

  • Portal Teacher Toolkit učiteljima nudi profesionalnu platformu za objavljivanje ideja i resursa kao podršku za razvoj i uspješnost u ovako izazovnom zanimanju.
  • Izvor: teachertoolkit.co.uk