Školstvo u medijima
KREATIVNIJI SAT MATEMATIKE
Utrka do 20
objavljeno: 24. siječnja 2020.

Potrebno vam je samo nekoliko stvari koje vjerojatno ionako imate u učionici, a to su:

  • igraće kocke
  • obrazac za bilježenje rezultata (nije obvezatno).

Prvo učenicima trebate objasniti pravila ove igre. Iako je jednostavna, učenici će je vjerojatno trebati nekoliko puta promatrati prije nego što je samostalno zaigraju. Pokažite im kako se igra, zatim pozovite dobrovoljca pred razred da odigra igru ili jedan krug kako bi svi još jednom vidjeli kako se igra. Nakon toga podijelite učenike u skupine po tri ili više učenika.

KAKO IGRATI

Svrha je ove igre, bacanjem kockica, što se više približiti broju 20 ili ga doseći bez prelaženja tog iznosa. Svaki učenik u jednom bacanju ima na raspolaganju četiri kockice.

  • Svi učenici bacaju sve četiri kockice.
  • Igrač može zadržati koliko god kockica želi, od nijedne do sve četiri. Svaka kockica koju zadrži ne može se baciti u sljedećem krugu.
  • Učenik baca preostale kocke u sljedeća tri kruga igre. U svakome krugu može zadržati koliko god kockica želi. U svakom trenutku učenici imaju pravo suzdržati se od bacanja ili riskirati da dobiju broj veći od 20.  
  • Nakon posljednjega kruga učenici zbrajaju sve brojevi koje su dobili bacanjem kockica. To je njihov rezultat za prvi krug. Učenici čiji zbroj prelazi brojku 20 ne dobivaju bodove.
  • Pobjednik je onaj koji ima najviše bodova na kraju igre.

 

Učenici mogu pratiti rezultate na praznom listu papira ili na ploči.

Dok pokazujete djeci kako se igra, raspravite i o mogućim strategijama kako zaraditi što više bodova. Ako prilikom prvog bacanja zbroj iznosi 16, treba li prihvatiti rezultat koji su postigli ili riskirati?

Igraće kocke od pjene ili spužve sjajne su za kontrolu razine buke. Ako kockice bacaju na svojim klupama, možete uvesti pravilo da učenik gubi pravo bacanja u krugu u kojemu mu kockica padne sa stola.

Utrka do 20 jednostavna je igra za vježbanje zbrajanja, sjajna za angažiranje učenika i motiviranje za vježbanje matematičkih radnji. Igra također potiče matematičke rasprave među učenicima.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Saddle up for 2nd Grade – blog mlade učiteljice Marcy s iskustvom poučavanja prvih i drugih razreda osnovne škole.
  • Izvor: saddleupfor2ndgrade.com