Školstvo u medijima
MATEMATIKA I LIKOVNI SAVRŠEN PAR
Četvrtina križa
objavljeno: 28. siječnja 2020.

Ana PAVLOVA, učiteljica matematike u osnovnoj školi u Calgaryju, u provinciji Alberta u Kanadi odlučila je provesti aktivnost pod nazivom Četvrtina križa slijedeći smjernice koje je detaljno opisao David BUTLER u svom blogu.

Donosimo sažet opis aktivnosti Butlerovim riječima. Njegov blog s detaljno pojašnjenim koracima i dodatnim rješenjima možete pročitati OVDJE. 

♦♦ Smjernice Davida Butlera:

POČETAK

 

 

OBOJI ČETVRTINU KRIŽA.

MORAŠ BITI SIGURAN DA JE TO ZAISTA ČETVRTINA CIJELE POVRŠINE KRIŽA.

 

 

 

 

 

PRVI POKUŠAJ

Prema mom iskustvu većina učenika slijedi jedno od dvaju rješenja:

 

Nakon što su djeca završila s prvom skicom, prozovem nekoliko učenika čija rješenja želim podijeliti s ostalima i upitam ih kako znaju da je njihovo rješenje baš četvrtina.

Prvi učenik čije rješenje nalikuje na oblik kuće objasnio je kako se križ može podijeliti na četiri kvadratića pri čemu ostaje jedan kvadratić viška iz kojega je uzeo četvrtinu središnjega kvadrata. Zamolio sam da digne ruku onaj tko je podijelio križ na isti način. (Gotovo svi).

Drugi je učenik doslovce podijelio križ na četiri dijela. Zamolio sam ga da pokaže na koji način četiri identična oblika zajedno čine križ. Jednoga sam tražio da nacrta rješenje, dok sam drugoga zamolio da izreže križ i dvaput ga savine. Zatim sam prozvao učenike koji su imali nešto drukčija rješenja.

 

Bio sam posebno ponosan na svoju kćer koja je podijelila svaki kvadrat u šesnaestine, a zatim u svakom od njih obojala nasumice po četiri šesnaestine.

DRUGI POKUŠAJ

Zamolio sam učenike da osmisle dodatna rješenja. Upitao sam ih bi li mogli osmisliti originalno rješenje na način da četvrtinu pretvore u oblik koji ne izgleda kao četvrtina, tj. rješenje matematičkog zadatka.

Na ovaj su način učenici potaknuti međusobno razgovarati. Neki će shvatiti da se jedan kvadrat možet podijeliti na bilo koje manje oblike sve dok se zajedno uklapaju u kvadrat.

Ana Pavlova u zadnjem je koraku postavila učenicima dodatan uvjet: idejno rješenje mora biti u dvjema bojama. Iz matematičke zagonetke proizašli su lijepi i maštoviti likovni radovi.

 

 

…………………….

Izvor: telannannalet.wordpress.com | blogs.adelaide.edu.au