Iz školskog svijeta
RAD U PRODUŽENOM BORAVKU
Kutak za kazališni trenutak
objavljeno: 29. siječnja 2020.

S tvrdnjom da takve zadaće učenici ne vole ne mogu se složiti. Osobno sam promišljala kako tome doskočiti, kako da učenici takvu zadaću zavole. Rješenje je jednostavno, a zove se suradničko učenje s elementima kreativnosti.

OBLICI RADA:

  • u paru
  • u skupini.

Kad učenicima zadam da pjesmicu uče sa svojim najboljim prijateljem, uz pomoć asocijativnih sličica, tu sreći nema kraja. Veselje u učenju igrokaza ima učenje u skupini odabranih prijatelja. Uz informaciju da će s pripremljenim igrokazom razveseliti učenike u susjednom razredu u kojem netko ima brata ili sestru, a možda i simpatiju, zadatku se odmah pristupa.

ZA IGROKAZ JE POTREBNO PRIPREMITI:

  • scenu (klupa, stolci, kutija, platno…)
  • lutke (bojanka, crtež učenika, origami, prstić-lutka, igračke, sjene, lutke zijevalice…)
  • glazbu (instrumenti, računalo, pjevanje…)
  • ulaznice za predstavu.

Nakon takvog pristupa sad me učenici sami pitaju, ako je za zadaću pjesmica ili igrokaz, trebaju li učiti napamet. Zašto? Vole druženje i kreativno izražavanje, a svaki takav dodatni angažman učitelj u nastavi vrednuje i nagradi naš zajednički trud. Tu do izražaja dolazi i naša suradnja.

…………

Piše: Nevenka DIMAČ | OŠ Voltino, Zagreb

…….

Žena sam 50+ s 26 godina radnog staža u prosvjeti. Moj radni vijek obilježilo je 15 godina rada u nastavi i sad već 11 godina rada u produženom boravku. Kreativnost je ta zbog koje i dalje radim produženom boravku.