S tvrdnjom da takve zadaće učenici ne vole ne mogu se složiti. Osobno sam promišljala kako tome doskočiti, kako da učenici takvu zadaću zavole. Rješenje je jednostavno, a zove se suradničko učenje s elementima kreativnosti.
OBLICI RADA:
- u paru
- u skupini.
Kad učenicima zadam da pjesmicu uče sa svojim najboljim prijateljem, uz pomoć asocijativnih sličica, tu sreći nema kraja. Veselje u učenju igrokaza ima učenje u skupini odabranih prijatelja. Uz informaciju da će s pripremljenim igrokazom razveseliti učenike u susjednom razredu u kojem netko ima brata ili sestru, a možda i simpatiju, zadatku se odmah pristupa.
ZA IGROKAZ JE POTREBNO PRIPREMITI:
- scenu (klupa, stolci, kutija, platno…)
- lutke (bojanka, crtež učenika, origami, prstić-lutka, igračke, sjene, lutke zijevalice…)
- glazbu (instrumenti, računalo, pjevanje…)
- ulaznice za predstavu.
Nakon takvog pristupa sad me učenici sami pitaju, ako je za zadaću pjesmica ili igrokaz, trebaju li učiti napamet. Zašto? Vole druženje i kreativno izražavanje, a svaki takav dodatni angažman učitelj u nastavi vrednuje i nagradi naš zajednički trud. Tu do izražaja dolazi i naša suradnja.
…………
Piše: Nevenka DIMAČ | OŠ Voltino, Zagreb
…….
Žena sam 50+ s 26 godina radnog staža u prosvjeti. Moj radni vijek obilježilo je 15 godina rada u nastavi i sad već 11 godina rada u produženom boravku. Kreativnost je ta zbog koje i dalje radim produženom boravku.