Jučer-danas-sutra
ZNANJE I VJEŠTINE
9 karakteristika odličnog učitelja
objavljeno: 27. travnja 2015.

Biti dobar učitelj manje ovisi o znanju i vještinama, a više o stavu prema učenicima, predmetu koji predajemo i našem poslu. Iako ovo nije sveobuhvatan popis, ovdje možete naći neke temeljne karakteristika odličnog učitelja:

  1. Odličan učitelj poštuje učenike. U njegovoj učionici cijene se sve ideje i mišljenja. Učenici se osjećaju sigurnima u izražavanju svojih osjećaja te uče poštivati i slušati druge. Takav učitelj stvara okoliš dobrodošlice za sve učenike.
  2. Odličan učitelj potiče u učenicima osjećaj zajedništva. Obostrano poštivanje omogućuje okoliš koji promovira podržavanje i suradnju, a svaki je učenik svjestan da je integralni dio grupe. Odličan učitelj učenicima daje do znanja da se mogu osloniti na njega, ali i na druge učenike.
  3. Odličan učitelj je topla, dostupna, entuzijastična i brižna osoba, a učenici mu se mogu obratiti s bilo kojim problemom ili brigom. Odlični učitelji razvijaju vještine slušanja i odvajaju vrijeme iz svog natrpanog rasporeda da bi pomogli svakome kome je pomoć potrebna. Ako učitelj ima loš dan, to ne dijeli ni s kim – svoje probleme ostavljaju izvan školskih vrata.
  4. Odličan učitelj postavlja visoka očekivanja svim svojim učenicima. Shvaća da očekivanja od učenika uvelike utječu na njihova postignuća, jer zna da učenici općenito daju onoliko koliko se od njih očekuje.
  5. Odličan učitelj i sam voli učiti pa inspirira učenike svojom strašću za obrazovanjem. Neprestano radi na sebi kao profesionalnom edukatoru kako bi učenicima pružio najvišu kvalitetu obrazovanja. Odličan učitelj nema odbojnost prema učenju novih strategija učenja ili uvođenja novih tehnologija u razrednu nastavu, a uvijek je spreman s kolegama podijeliti ono što je naučio.
  6. Odličan učitelj je i vješt vođa. Za razliku od administrativnih vođa, uspješni učitelji usmjereni su na zajedničko odlučivanje i timski rad te na izgrađivanje zajedništva, a taj smisao za vodstvo prenose na učenike.
  7. Odličan učitelj može „promijeniti brzinu rada“ i lako se prilagoditi kada neki nastavni materijal nailazi na otpor učenika. Neprestano traži nove načine predstavljanja nastavnog materijala kako bi ga učenici lakše shvatili i usvojili.
  8. Odličan učitelj surađuje s kolegama, traži pomoć iskusnijih i pomaže neiskusnijima. Umjesto da to smatra slabošću, u suradnji s kolegama vidi priliku da uči i napreduje, a konstruktivnu kritiku i savjet doživljava kao novu priliku da se razvija kao edukator.
  9. Odličan učitelj održava profesionalizam u svim područjima – od osobnog izgleda do organizacijskih vještina i svakodnevne aktivnosti. Njeguje svoje komunikacijske vještine i jednako mu je važno razgovara li sa školskim službenicima, učenicima ili kolegama.

Učiteljski je posao dar kojeg neki imaju više, a manje daroviti moraju naporno raditi da bi postigli status odličnog učitelja. S druge strane, trud koji učitelji(ce) ulože bit će višestruko nagrađen – i od učenika i od kolega.

Izvor:

http://www.facultyfocus.com/articles/philosophy-of-teaching/nine-characteristics-of-a-great-teacher/