Školstvo u medijima
BOLJE IM IDU PREDMETI KOJI PODRAZUMIJEVAJU ČITANJE
Djevojčice ne biraju STEM predmete, jer su bolje u čitanju
objavljeno: 6. veljače 2020.

Dosad su definirani mnogi razlozi zbog kojih djevojčice odustaju od ovih predmeta, a najnovije je objašnjenje da razlog nije to što im lošije ide matematika, nego to što im bolje idu predmeti koji podrazumijevaju čitanje.

U studiji na kojoj su radili Thomas BREDA iz pariške Škole ekonomije i Clotilde NAPP iz francuskog Nacionalnog centra za znanstveno istraživanje, nakon analiziranja podataka 300 tisuća srednjoškolaca iz 64 zemlje, zaključeno je da je to što djevojčice čitaju bolje od dječaka razlog zbog kojeg su muškarci prisutniji u tehničkim zanimanjima. Naime, među đacima kojima bolje ide matematika od čitanja jest 68 posto dječaka, a 32 posto djevojčica.

Podatci u ovoj studiji preuzeti su iz PISA-testiranja 2012. Među pitanjima na koje su đaci odgovarali bila su i ona u vezi s njihovim željama i planovima za buduće obrazovanje, kao i njihovim mišljenjem o vlastitim matematičkim vještinama. Studija navodi i kako se dječacima više sviđa matematika – čak je 8 posto više dječaka izjavilo da želi imati više satova matematike, a 6 posto više dječaka kazalo je da želi unaprijediti svoje matematičke vještine.

Zanimljivo je da je u Turskoj i Maleziji više djevojčica nego dječaka izjavilo da se želi baviti matematikom.

No kad su istraživači usporedili matematičke vještine i vještine čitanja, rodna razlika postala je naglašenija. Bolje je u matematici nego u čitanju bilo 59 posto dječaka, odnosno 74 posto djevojčica. To objašnjava zašto se 78 posto više dječaka odlučuje za matematiku nego što je to slučaj s djevojčicama.

Catherine RIEGLE-CRUM, sociologinja sa sveučilišta u Teksasu, SAD, smatra da rezultati ove studije jasno pokazuju kako je neosnovano mišljenje da djevojčice nemaju potrebne vještine za karijeru u tehničkim područjima.

– Ne radi se o tome da im ne ide matematika, nego da imaju određene vještine i interese koji nadilaze one koji se tiču matematike – naglasila je Riegle-Crum.

Međutim, također smatra da se, iako im ide i matematika i čitanje, djevojčice odlučuju za društvene znanosti, jer im je karijera u ovim područjima pristupačnija.

– Zašto bih izabrala posao gdje ću se morati boriti kako bih se uklopila i gdje ću biti izložena stereotipima i predrasudama kad mogu raditi na mjestu na kojem ću se osjećati dobrodošlom – pita se na kraju Catherine Riegle-Crum. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema LA Times ]